גנץ: "בנט יכול להיות רה"מ, אך אני חלוק איתו על רוב הדברים"

בריאיון לחדשות 13, שר הביטחון לא פסל ישיבה תחת יו"ר ימינה, התייחס לחקירה נגד ישראל בהאג, ואמר שבניגוד לטענת המשרד להגנת הסביבה, אין מידע על כך שהזיהום היה פיגוע: "מתפלא על הקביעה"

זמן צפייה: 07:18

שר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (שבת) בריאיון לחדשות 13 לאפשרות לשבת בממשלה תחת יו"ר מפלגת ימינה ואמר כי "בנט הוא אדם ראוי ששרת את מדינת ישראל על פי תפיסתו ובצורה טובה והוא יכול להיות ראש הממשלה, אך יש לזכור שהוא נטוע עמוק בימין ועל זה אני חלוק איתו".

כשנשאל גנץ אם אסון הזפת בחופי ישראל הוא חלק מכוונת זדון של איראן, ענה כי "התפלאתי לראות שלמשרד להגנת הסביבה יש זרועות מודיעיניות טובות יותר מאשר למוסד ואמ"ן, כדי שיוכל לקבוע שמדובר באירוע טרור", והוסיף: "אני לא יודע לומר שזו פעולת טרור מכוונת, אנחנו בודקים את זה ברמה המקצועית".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תאונה קטלנית בצפון: רוכב אופניים חשמליים נדרס למוות בקריות

הורוביץ: "היה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור את ישראל"

החל ממחר: תותר כניסת ישראלים לארץ, הסועדים יחזרו למסעדות

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

בהמשך הריאיון, שר הביטחון התייחס לסירובו של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט להחליט לגבי מעמדו של אם מפלגתו לא תעבור את אחוז החסימה: "אני מודאג מאוד מחוסר הבהירות בעניין הזה, ואני רואה איך הליכוד בראשות נתניהו מפטר מייד את שרי כחוטל לבן אחרי הבחירות. בסופו של דבר, המטרה של נתניהו היא להשתחרר מהאילוץ הזה שנקרא כחול לבן. בחודשים האחרונים נתניהו מנהל מערכה מסודרת נגד בתי המשפט, ואנחנו היחידים שמונעים את זה", אמר גנץ.

בנוגע לחקירה נגד ישראל בהאג, אמר יו"ר כחול לבן כי "שמעתי את הדברים של ניצן הורוביץ ואני לא מקבל אותם. הטענה שלו כי החקירה צריכה להפתח היא כמעט פוסט-ציונית", בהתייחס לדבריו של יו"ר מפלגת מרצ שהתראיין לפני כן בתוכנית "המטה המרכזי", והוסיף: "כמדינה, אנו צריכים לעמוד בקשר עם בית המשפט בהאג, לראות מה הוא דורש ולבקש את ההבהרות שלנו".