הורוביץ: "היה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור את ישראל"

יו"ר מרצ אמר בריאיון לחדשות 13 כי הוא תומך בשיתוף פעולה עם חקירת בית הדין הפלילי הבינ"ל: "ישראל צריכה לשאול את עצמה מה היא עשתה כדי למנוע את זה"

זמן צפייה: 01:37

בריאיון למטה המרכזי, יו"ר מפלגת מרצ ניצן הורוביץ אמר הערב (שבת) כי "אני חושב שהיה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור את ישראל ואני בעד לשתף פעולה אתו ולא לנסות לנגח אותו, ואני אומר את זה בצער גדול". בהמשך הוסיף הח"כ: "אני לא רוצה שישראל תעמוד במצבים האלה, אבל היא גם צריכה לשאול את עצמה מה היא עושה כדי למנוע את זה".

עוד אמר הורוביץ: "בעינינו, מה שמהווה קו אדום זה שאין משא ומתן עם הפלסטינים וממשיכים לבנות בהתנחלויות כאילו אין מחר. הפיתרון מבחינתנו זה לא להגיד ש'האג אנטישמי', אלא לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים, להביא להסדר, ואז לא יהיה האג".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת אישור הממשלה: אלה ההקלות שנוספו במהלך הסופ"ש

תאונה קטלנית בצפון: רוכב אופניים חשמליים נדרס למוות בקריות

במרכז-שמאל שוקלים: בנט יכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה

הכניסה לבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג
הכניסה לבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג | צילום: רויטרס

בתגובה לדבריו של יו"ר מרצ, מפלגת הליכוד מסרה כי "ניצן הורוביץ מפקיר את חיילי צה״ל ששומרים עליו ועל כולנו. ההחלטה של בית הדין בהאג היא החלטה אנטישמית וראש הממשלה נתניהו ילחם נגדה בכל מקום בעולם כדי לבטלה".

ממפלגת תקווה חדשה נמסר בתוגבה לדבריו של הורוביץ: אמירה אומללה שלו על חשבון חיילי צה"ל. שום קמפיין לא מצדיק תמיכה בהחלטה אנטישמית ומוטב שיתנצל עליה. מדינת ישראל בראשות גדעון סער תוביל מערכה מאוחדת כנגד ההחלטה ובעד חיילי צה"ל".

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה: "בעוד שבנט יוצא להגן על חיילי צה"ל בשדה הבינלאומי, הורוביץ פוגע בנו מבפנים. חיילי צה"ל הגיבורים עומדים על המשמר יום וליל כדי להגן על אזרחי ישראל, והורוביץ ביניהם. תחת מנהיגות בנט אף חייל צה"ל לא יירתע מלהגן על עמו וארצו בגלל האנטישמיות של האג והצביעות של השמאל שאיבד דרך".