שר החוץ ההונגרי: גם ישראל סבורה שיש להילחם בהגירה הלא חוקית

סיירטו שוחח עם אשכנזי וטען כי הסכים עמו שהביקורת באירופה בנושא זה נובעת מצביעות ותקינות פוליטית. אולם, בי-ם הכחישו ובהמשך פורסמה הודעת הבהרה לפיה מדובר בעמדת ישראל ולא בדברי אשכנזי

ח"כ גבי אשכנזי בדיון בכנסת
השר גבי אשכנזי בדיון בכנסת | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

שר החוץ ההונגרי, פטר סיירטו, התקשר היום (חמישי) לברך את שר החוץ גבי אשכנזי לרגל כניסתו לתפקיד ואחריה מסר כי שתי המדינות מחזיקות בעמדה לפיה חשוב לשמור על הזהות הלאומית ולהילחם בהגירה בלתי חוקית ושהביקורת על ישראל והונגריה באירופה נובעת מצביעות ותקינות פוליטית.

תחילה, פרסם הודעה חריגה ביותר לפיה הוא ואשכנזי הסכימו ביניהם על הנושאים הללו, אך בהמשך, לאחר שלשכת השכר אשכנזי טענה כי הדבר כלל לא עלה בשיחה, פרסם הודעה מתוקנת לפיה מדובר בעמדת המדינות ולא בדברים שנאמרו בשיחה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכיר ישראלי: הרשות הפלסטינית הודיעה רשמית על ניתוק הקשרים

מתקפת סייבר על אתרי אינטרנט ישראליים: "תתכוננו להפתעה"

לאחר הסערה: הילדה שהושארה בתחתונים תועבר לבית ספר אחר

גבי אשכנזי
גבי אשכנזי | צילום: רויטרס

עוד נמסר מלשכת שר החוץ כי "אשכנזי שוחח היום עם שר החוץ של הונגריה והודה למקבילו על מילותיו החמות עם כניסתו לתפקיד. עוד הוסיף, כי הוא מעריך את עמידתה של הונגריה לצד ישראל באיחוד האירופי ובפורומים בין-לאומיים נוספים. השר מסר למקבילו כי הוא מצפה להפגש עמו ברגע שהמצב יאפשר זאת".

"שני הצדדים הסכימו שממשלות שמוקמות על בסיס של פטריוטיות וערכים לאומיים ועל שמירה על אינטרסים לאומיים מותקפות בזירה הבין-לאומיות כתוצאה מצביעות, הטיה ותקינות פוליטית", נמסר בהודעת שר החוץ ההונגרי. "לאור העובדה שגם בישראל וגם בהונגריה יש ממשלות בעלות אופי כזה הידוק שיתוף הפעולה האסטרטגי בין המדינות מובטח. להונגריה וישראל יש עמדה זהה לגבי סוגיית השמירה על הזהות הלאומית וחשיבות השמירה על הריבונות והביטחון וכן לגבי הצורך לנקוט בפעולה נגד הגירה בלתי חוקית".

שר החוץ ההונגרי פטר סיירטו
שר החוץ ההונגרי פטר סיירטו | צילום: רויטרס

ממשלת הונגריה נמצאת בשנים האחרונות ובמיוחד בחודשים האחרונים תחת ביקורת חריפה מצד האיחוד האירופי ורוב המדינות החברות בו על הצעדים שראש הממשלה ויקטור אורבן מבצע להחלשת מערכת המשפט, צמצום חופש הביטוי והעיתונות והפגיעה בדמוקרטיה. אורבן גם מואשם בכך שהוא מנהל קמפיינים בעלי מאפיינים אנטישמיים נגד המיליארדר היהודי ממוצא הונגרי ג'ורג' סורוס.

הונגריה הפכה בשנים האחרונות לבעלת ברית של ישראל בתוך האיחוד האירופי וחוסמת באופן קבוע מהלכים נגד מדיניות ממשלת נתניהו בתוך האיחוד האירופי. רק לפני כמה ימים הייתה הונגריה המדינה היחידה באיחוד האירופי שהתנגדה לפרסום הודעה מטעם כל שרי החוץ של האיחוד האירופי בנושא סיפוח הגדה המערבית בידי ישראל.