בפעם הראשונה מזה חודש: ישיבת הממשלה תתקיים ביום שלישי

אחרי המשבר הארוך בין כחול לבן לליכוד, השרים יתכנסו בשבוע הבא וידונו בתוספת לתקציב לטיפול במשבר הקורונה. זאת, ברקע הסגר הצפוי בערים אדומות, וסגירת בתי עסק רבים

זמן צפייה: 01:14

הממשלה תתכנס ביום שלישי הקרוב בשעות הצהריים ותדון בתוספת לתקציב לטיפול במשבר הקורונה. הישיבה תתקיים בפעם הראשונה מזה חודש, זאת בשל המשבר הפוליטי בין הליכוד לכחול לבן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יותר מ-1,500 נדבקים בשבוע בי-ם; בבני ברק – כמעט כפול מת"א

דיווח: "נתניהו הסכים למכירת F-35 לאמירויות – ואז חזר בו"

הזינוק בתחלואה: 2,766 ישראלים אובחנו חיוביים לקורונה ביממה

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 2,766  נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-125,755 בני אדם. כעת בארץ, 25,277 חולים פעילים, בהם 416 במצב קשה, מתוכם 123 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-991.

בתוך כך, פרויקטור הקורונה הפרופסור רוני גמזו, הודיע כי רק בסוף השבוע תתקבל החלטה סופית באשר לסגר וההגבלות בערים האדומות, והבהיר כי אם אכן יוחלט להטיל סגר - הוא יוכרז רק ב-8 ערים עם תחלואה גבוהה במיוחד. בשאר היישובים האדומים, יהיו הגבלות תנועה.

שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בירושלים
לקראת סגר מחודש? שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בי-ם, אפריל | צילום: רויטרס

אתמול, כזכור, קבינט הקורונה החליט כי יש להטיל סגר על 30 יישובים שבהם היקף התפרצות מגפת הקורונה חמור במיוחד, ולכן היישובים נחשבים "אדומים". זאת, בניגוד לדעת של השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן.

סוגיית הסגר הכללי עלתה בדיונים, אך פרויקטור הקורונה התעקש לקבל את ההכרעה רק ב-10 בספטמבר. דרעי תמך בסגר כללי על כל הארץ, וטען בדיון כי "אנחנו שמים פלסטר קטן על פצע ענק מדמם, אם נגזר עלינו סגר צריך ללכת על סגר עכשיו".