דובר חמאס ברצועה: "החל שלב חדש ביישום הבנות ההסדרה"

על פי סוכנות הידיעות "ספא", חאזם קאסם הודיע כי חבילת ההבנות כוללת בשלב זה תמיכה במשפחות העניות והסדרת סוגיות החשמל, המים והתנועה במעברים. "המתווכים העבירו לפלגים את התחייבות ישראל"

זמן צפייה: 02:46

דובר חמאס ברצועה, חאזם קאסם, הודיע היום (שני) כי "החל שלב חדש ביישום הבנות ההסדרה עם ישראל" - כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא". לדבריו, חבילת ההבנות כוללת בשלב זה תמיכה במשפחות העניות בעזה, וכן הסדרת סוגיות חשמל, מים, תעסוקה זמנית ותנועה במעברים. קאסם הוסיף כי המתווכים בין ישראל לחמאס העבירו לפלגים הפלסטיניים את התחייבותה של ישראל להבנות.

עוד בחדשות 13:

דיווח פלסטיני: ירי בוצע לעבר כוח מיוחד של צה"ל ליד חאן יונס

דיווח פלסטיני: הכסף הקטארי נכנס לרצועת עזה

חלוקת המענק הקטארי בעזה
חלוקת המענק הקטארי בעזה | צילום: החדשות 13

הבוקר פרצה שריפה בחממת עגבניות בסמוך ליישוב באשכול, ונבדק החשד כי נגרמה כתוצאה מבלון תבערה. נזק נגרם לחממה, ולא היו נפגעים. הושגה שליטה על האש ונבדקות נסיבות התקרית. מוקדם יותר אותר צרור בלונים עם מטען חשוד אבשטח פתוח מחוץ לישוב באשכול.

שריפה בחממת עגבניות
שריפה בחממת עגבניות | צילום: ביטחון אשכול

בתוך כך, סגן השגריר הקטארי, חאלד אל-חרדאן, הגיע אמש למעבר ארז והעביר לרצועה את הכסף הקטארי בסך 25 מיליון דולר - כך דיווח אתר החדשות הפלסטיני "דניא אל-וטן" מפי מקור מיוחד. לפי מספר דיווחים גם השגריר הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, נכנס לרצועת עזה דרך מעבר ארז. על פי הדיווחים, הכסף יחולק היום בין השעות 08:00 עד 17:00.

הלילה דיווח המרכז הפלסטיני להסברה כי פעילי חמאס פתחו באש לעבר כוח מיוחד של צה"ל, מזרחית לעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה - ואילצו אותו לסגת. כתב של אתר החדשות הפלסטיני "GAZA NOW" דיווח כי חמאס ביצע ירי מכוון לעבר כוח הנדסה ישראלי מיוחד שהתקדם מספר מטרים לתוך השטח הפלסטיני וכי לא היו נפגעים באירוע.