גנץ למקורביו על המו"מ הפוליטי: לא אסכים לשינוי ברוטציה

יו"ר כחול לבן אמר בשיחות סגורות שלא יסכים להתפשר - ואם הוא יעמוד במילתו ככל הנראה ישראל תלך לבחירות. עם זאת, גורמים בסביבתו אומרים שאם ברגע האחרון תסוכם עסקה - ייתכן שישנה את דעתו

זמן צפייה: 01:30

בשיחות סגורות שערך עם מקורביו, התייחס יו"ר כחול לבן בני גנץ למגעים עם הליכוד והצהיר כי לא יסכים להתפשר על הרוטציה. כך פורסם הערב (שישי) ב"שישי" עם אילה חסון. אם גנץ יעמוד בהבטחה זו, כמעט בטוח שישראל תלך לבחירות - אבל גורמים בסביבתו של גנץ אומרים שאם יצליחו לסכם על עסקה ברגע האחרון – יכול להיות שהוא ישנה את דעתו.

המגעים בין גנץ לנתניהו, שעליהם פורסם לראשונה בחדשות 13, התקיימו באופן אינטנסיבי ומפורט. עיקר המחלוקת הוא מתי תתחיל הרוטציה. נתניהו הסכים להמשך כהונת אבי ניסנקורן במשרד המשפטים תוך התניה שתקום ועדת המינויים שלא הוקמה לאחר ההסכם הקואלציוני הקודם. הוסכם גם שנקודות היציאה לקיום הרוטציה יישללו מנתניהו, כלומר - כבר היום יש לגנץ אפשרות להבטיח את היותו ראש ממשלה.

למרות מה שגנץ ראה כהישגים בולטים בשיחותיו הדיסקרטיות עם בני שיח מצומצמים, הלחץ שמופעל עליו ביממה האחרונה - כבד, והוא עשוי לבחור באסטרטגיה של "הכול או כלום".

עוד בחדשות 13:

גנץ: "לא יהיו שום פשרות, אם נתניהו לא יתיישר – נלך לבחירות"

התקדמות במגעים למניעת בחירות; גורם בכחול לבן: "תהיה רוטציה"

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת

בתוך כך, עורכת "גלובס" נעמה סיקולר דיווחה הערב ב"שישי" עם אילה חסון כי כוחות אופוזיציוניים חזקים בכחול לבן מונעים כל פשרה בנושא תיק המשפטים - למרות שאם הדבר היה תלוי רק בגנץ, הייתה מתקבלת פשרה הכוללת דחיית הרוטציה.

בתוך כחול לבן מדברים בגלוי על כך שבתרחיש של בחירות, כרגע לכל היותר חמישה או שישה חברי כנסת מתוך הרשימה הנוכחית ימשיכו עם גנץ. כפי שזה נראה כרגע - גבי אשכנזי לא ביניהם, וצפוי לפרוש לחלוטין מהחיים הפוליטיים.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום התייחס יו"ר כחול לבן למגעים עם הליכוד, ובפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו איים כי "אם נתניהו, שמפר את ההסכם ביננו פעם אחר פעם, לא יתיישר - אנחנו נלך לבחירות, נדאג שהוא לא יהיה ראש הממשלה ונמשיך להחזיק בכל עמדות המפתח, ולממש את הכוח השוויוני שלנו".

"לא יהיו שום פשרות", הוסיף גנץ, "אני חוזר ואומר לליכוד: תם עידן השקרים - הגיעה עת המעשים והתוצאות". שר הביטחון הסביר כי הקים ממשלת אחדות עם נתניהו רק למען מיגור מגפת הקורונה ומגפת ה"שיסוי והפילוג", כלשונו, ולכן - "אנחנו נשאיר את הממשלה רק אם היא תפעל למגר את שתיהן".

בד בבד, גורם בליכוד התייחס היום למגעים בין הצדדים ואמר כי "בשלב זה התקשורת עסוקה בפייק ניוז. המשך פעילות הממשלה דורש פשרות מכל הצדדים, כדי להמשיך יחד לטובת הענקת חיסונים וסיוע כלכלי לאזרחי ישראל בזמן שאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. חבל לגרור את המדינה לבחירות דווקא בעת הזאת. אם יכפו עלינו בחירות אנחנו ערוכים לכך וננצח".