התקדמות במגעים למניעת בחירות; גורם בכחול לבן: "תהיה רוטציה"

5 ימים למועד פיזור הכנסת, התפתחות דרמטית: לחדשות 13 נודע כי ישנה הסכמה למניעת הבחירות, במסגרתה תתקיים רוטציה, גם אם לא במועד שהוסכם עליו קודם, וניסנקורן יישאר במשפטים • פרסום ראשון

זמן צפייה: 03:41

פרסום ראשון: התקדמות דרמטית נרשמה הערב (חמישי) בין הליכוד לכחול לבן, אשר מנסות למנוע את הקדמת הבחירות - זאת כחמישה ימים בלבד לפני פיזור הכנסת. מקור בכחול לבן סיפר לחדשות 13 כי "גנץ הצליח להבטיח קיום רוטציה וכן את המשך כהונת ניסנקורן כשר משפטים".

המקור אומנם מסר כאמור כי "גנץ הצליח להבטיח קיום רוטציה" - אך עדיין לא ברור אם היא תתקיים במועד שהוסכם עליו קודם. כמו כן, אם ניסנקורן אכן יישאר במשרד המשפטים חרף רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר אותו מתפקיד זה, יהיה מדובר בהישג לכחול לבן. "ניסנקורן שמר על שלטון החוק בישראל יותר מכל מבקרי המפלגה", הוסיף המקור.

בשלב זה, המשא ומתן בין הצדדים טרם הושלם - כך שמצד אחד הוא עדיין עלול להתפוצץ, אולם גורמים העריכו כי אם בסופו של דבר נציגי המפלכות כן יגיעו להסכמות, ייתכן שפריצת הדרך תושג כבר ביממה הקרובה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: קבוצות סיכון וקשישים יתחילו להתחסן ביום שני

32% מהמתים מבתי אבות, רוב הנפטרים מי-ם: נתוני התמותה מקורונה

זינוק בתחלואה בחברה החרדית: אחד מכל 9 נבדקים – חיובי לקורונה

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר, שר האוצר ישראל כ"ץ פנה לנתניהו ודרש ממנו להעלות ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה את תקציב המדינה לשנת 2020, ולהעביר אותו לאישור הכנסת עד 23.12.20 כפי שנקבע בחוק, בניסיון למנוע את פיזור הכנסת והליכה לבחירות.

במקביל לכך, כ"ץ פנה גם לגנץ וקרא לו לתמוך בהצעה ולהמשיך בהידברות על לוחות הזמנים לקידום תקציב לשנת 2021. בפנייתו, תקף שר האוצר את יו"ר כחול לבן, ואמר: "המנעותך מתמיכה בתקציב וגרירת מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת, בשל ויכוחים פוליטיים, מהווה חוסר אחריות לאומית ופיגוע כלכלי ישיר באזרחי מדינת ישראל".