גנץ לנתניהו: "יש לקדם חקיקת החמרת הקנסות - אין הסבר לעיכוב"

שר הביטחון דרש מרה"מ להעלות להצבעה בכנסת ביום ב' את ההחלטה להגדיל הקנסות • כ"ץ הודיע שיציג באותו יום לנתניהו את מתווה התקציב - גורמים בכחול לבן: הוא כבר מוכן ומעוכב מצרכים פוליטיים

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ שלח הערב (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו הוא דורש להעלות להצבעה בכנסת את הגדלת הקנסות כבר ביום שני הקרוב, כפי שסוכמה בקבינט. "אי מימושה של החלטת הקבינט פוגע ביכולתנו להילחם בתחלואה, לפתוח את המשק ולהגביר את כלי האכיפה שברשותנו", כתב גנץ במכתבו.

"במהלך ישיבה בחודש אוקטובר קיבלנו החלטה על העלאת גובה הקנסות על אי עטיית מסיכה מ-500 שקלים ל-1,000, לקיום אירועים מ-5,000 אלפים שקלים ל-10,000 ולפתיחת מוסדות חינוך בניגוד לחוק מ-5,000 שקלים ל-10,000", ציין גנץ, וכתב: "אולם עד היום לא קודמה הצעת החוק כפי שקבעו חברי הקבינט".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח בארגנטינה: כדורגלן העבר האגדי דייגו מראדונה הלך לעולמו

הותר לפרסום: ראש העיר אור עקיבא יעקב אדרי חשוד באונס ואלימות

"תהיה נוכח בכל שנייה בחיי": רב"ט ליהוא בן-בסה הובא למנוחות

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן | צילום: חדשות 13

בהמשך להתייחסותו לסוגיית החמרת הקנסות שלא יצאה אל הפועל, כתב גנץ כי "לא ייתכן שבה בעת שאנו דנים בישיבת הקבינט על דרכים לשמירה על ההנחיות וחיזוק המשמעת, אנו מעכבים מסיבות בלתי ברורות וללא כל הסבר את מימוש ההחלטה". עוד הוסיף שר הביטחון: "מדובר במסר בעייתי לציבור ונטילת כלי משמעותי בידי מערכת אכיפת החוק".

כאמור, בתחילת החודש קבינט הקורונה אישר את הגדלת הקנסות על מפרי ההנחיות, תוך כדי התנגדותו של השר אריה דרעי (ש"ס). במסגרת הגדלת הקנסות, בית עסק שיימצא פתוח בניגוד להנחיות עלול להיקנס בגובה עשרת אלפים שקלים. בנוסף, אדם שיקיים חתונה או אירוע שלא כדין, וכן מוסד חינוך שיפתח את שעריו שלא לפי ההגבלות - עלולים להיקנס בסך 20 אלף שקלים.

בתוך כך, שר האוצר ישראל כ״ץ סיכם היום עם ראש הממשלה כי יציג בפניו ביום שני הקרוב, יחד עם גורמי המקצוע, את מסגרת תקציב 2021. בין היתר, יוצגו גם חוקי ההסדרים והשינויים המבניים הנלווים לתקציב, אותם מסיימים להכין בימים אלו. לאחר קבלת האישור מנתניהו, משרד האוצר אמור להתחיל לפעול מול הגורמים השונים בקואליציה כדי לסכם את פרטי התקציב ולהביאו לאישור הממשלה, וזאת כדי שיהיה אפשר להעביר אותו בכנסת במהלך חודש פברואר הקרוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ''ץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: רויטרס

בתגובה להודעתו של כ"ץ, גורמים בכחול לבן מסרו כי: "תקציב המדינה כבר מוכן ומעוכב מצרכים פוליטיים חודשים ארוכים. גרירת הרגליים של נתניהו וכץ היא פיגוע כלכלי באזרחי ישראל במטרה לגרור אותנו לבחירות. קשישים, נכים, מובטלים ובעלי עסקים פושטי רגל לא צריכים לשלם מחיר על שיקולים אישיים ופוליטיים של ראש ממשלה".