"אמן מופלא": כדורגלן העבר דייגו מראדונה הלך לעולמו בגיל 60

מראדונה, שהובהל בתחילת החודש לבית החולים בעקבות קריש דם בראשו, מת בביתו לאחר שלקה בליבו. בארגנטינה הכריזו על שלושה ימי אבל. פלה: "יום אחד נשחק יחד בכדור בשמיים"

זמן צפייה: 07:11

כדורגלן העבר האגדי דייגו מראדונה הלך הערב (רביעי) לעולמו בגיל 60, לאחר שלקה בלבו בביתו, בשעה 12:15 שעון ארגנטינה. בארגנטינה הכריזו על שלושה ימי אבל. כזכור, מראדונה הובהל לניתוח חירום בתחילת החודש בעקבות קריש דם שהתגלה בראשו.

כדורגלן העבר הברזילאי פלה, שנבחר ב-2006 יחד עם מראדונה לשחקן הטוב בהיסטוריה, ספד לחברו ואמר: "יום אחד אנחנו נשחק בכדור יחד בשמיים". נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס נפרד גם כן מהכדורגלן, ואמר: "מראדונה נתן לנו כל כך הרבה שמחות, אנחנו חייבים לו".

קבוצת הכדורגל נאפולי, שם שיחק בין השנים 1991-1984, מסרה כי מותו היא "מכה כואבת לעיר ולמועדון". גם מטעם קבוצת ברצלונה, שאת מדיה לבש מראדונה בין השנים 1984-1982, נפרדה ואמרה: "תודה על הכול, דייגו".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד: "אגדת כדורגל שנמשיך ונספר בה שוב ושוב, אמן כדורגל מופלא שהביא אור ושמחה למיליונים במגרשים בכל העולם. תודה על רגעים בלתי נשכחים, גם בעצבות, גם בשמחה, על רגעים של תקווה ושל הנאה צרופה שהבאת למיליונים בעולם כולו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הותר לפרסום: ראש העיר אור עקיבא יעקב אדרי חשוד באונס ואלימות

חשד לניסיון פיגוע דריסה סמוך לירושלים: החשוד נוטרל

בדיקות קורונה ורישום מקדים: מתווה החתונות שיוגש לקבינט

דייגו ארמנדו מראדונה מציג את אורוגוואי הגרלת הבתים של מונדיאל 2018
דייגו ארמנדו מראדונה מציג את אורוגוואי הגרלת הבתים של מונדיאל 2018 | צילום: רויטרס

מראדונה נחשב לאחד מגדולי הכדורגלנים בכל הזמנים. הוא שיחק בארבעה טורנירים של גביע העולם בכדורגל, וכן במונדיאל 1986 - שם היה קפטן נבחרת ארגנטינה, שהוביל אותה לזכייה. מראדונה זכה גם בפרס כדור הזהב כשחקן הטוב ביותר של טורניר זה.

באחד המשחקים, הוא הבקיע שני שערים שנרשמו בספרי ההיסטוריה של הכדורגל, זאת משום שהשער הראשון, המכונה "שער יד האלוהים", הובקע באמצעות היד ואילו השער השני - שנבחר ל"שער המאה", הובקע לאחר כדרור לאורך יותר מחצי מגרש, תוך שהוא חולף על פני חמישה שחקנים אנגליים בדרך.

כבש שער עם היד. מראדונה מול אנגליה ב-86 (רויטרס)
כבש שער עם היד. מראדונה מול אנגליה ב-86 (רויטרס) | צילום: רויטרס

השחקן האגדי נחשב לאחת הדמויות השנויות במחלוקת ביותר בספורט. מעבר לעובדה שהוא הסתכסך לא פעם עם עיתונאים ובכירים בספורט, בשנת 1991 הוא הושעה מכדורגל למשך 15 חודשים משום שנכשל בבדיקת סמים. שלוש שנים לאחר מכן, הוא גורש מהמונדיאל שנערך בארה"ב לאחר שבדיקות הראו שהוא השתמש באפדרין.

לאחר שפרש ממשחק, הוא סבל מבריאות לקויה כתוצאה משימוש בקוקאין. בשל כך, הוא עלה במשקל באופן דרסטי, עד שבהמשך עבר ניתוח לקיצור קיבה. בשנת 2008 הפך למאמן נבחרת ארגנטינה, תפקיד שבו החזיק במשך כשנה וחצי.