לקראת פשרה? גנץ על הצעת האוזר: מסכימים לוועדה למינוי בכירים

שר הביטחון התייחס לאפשרות של בחירות ותקף את רה"מ: "בעוד יומיים אם נצא לבחירות - זה כי נתניהו צריך את זה מסיבות אישיות שלו", והוסיף: "אנחנו עשויים להגיע למלחמת אחים"

זמן צפייה: 12:56

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס הערב (שבת) להצעת הפשרה שהביא חבר הכנסת צבי האוזר מוקדם יותר במטה המרכזי בעניין הוועדה למינויי בכירים, ואמר כי "מבחינתי, הוועדה הזו צריכה ויכולה לקום ולבחון את הדרכים שבהן אנחנו רוצים למנות מינויים, וממילא נצטרך להגיע להסכמות בעניין הזה".

עוד התייחס לאפשרות של יציאה לבחירות ותקף את רה"מ בנימין נתניהו: "בעוד יומיים אם תלכו לבחירות, זה כי נתניהו צריך את זה מסיבות אישיות שלו. חבל שכך יקרה, אין בעיה לפתור את הבעיה התקציבית. אני לא מסוגל להסביר שום דבר מאשר מניעים אישיים. יש לו שלושה כתבי אישום, כדאי שכולנו נתנהג בצניעות. אם נלך לבחירות אנחנו עשויים להגיע למלחמת אחים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

לקראת פשרה? גנץ על הצעת האוזר: מסכימים לוועדה למינוי בכירים

הליכוד: ניסנקורן סגר עסקה סודית עם מנדלבליט; השר: עלובי נפש

גנץ: "נכונות לפשרות – רק על בסיס ההסכם שנחתם עם הליכוד"

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

"נתניהו צריך לשאול את עצמו 'מה עשיתי אני, רה"מ, על מנת שלא יהיו בחירות'. הרי בסעיף התקציבי הוא לא עמד. אנחנו מוכנים לכל הפיתרונות. כל מה שצריך זה לחזור להסכם. אין סיבה לקחת אותנו לבחירות".

כמו כן גנץ התייחס שוב להסכם עם איחוד האמירויות ואמר כי "זה לא תקין שרה"מ לא שיתף את הצמרת המדינית של מדינת ישראל. אבל מה שחשוב לי זה מדינת ישראל. היו פה הפרות וחבל שהיו".

כאמור, מוקדם יותר הערב חבר הכנסת צבי האוזר הציג הצעת פשרה למשבר החריף בקואליציה במטה המרכזי. הוא ציין כי "אנחנו על סף תהום, זה טירוף הדעת ללכת לבחירות. אפשר להגיע לפשרה. יש לדחות את פיזור הכנסת ב-100 יום, ולהסכים במהלך אותם ימים על תקציב. יש פה פיתרון, ראש ממשלה צריך להבין שהוא לא יכול לגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת בעת הזו".

גורמים בליכוד התייחסו לדבריו של האוזר ואמרו כי "ראש הממשלה שוקל את הצעת הפשרה של האוזר במטה המרכזי ונוטה לקבלה". עוד התייחס חבר הכנסת לעניין מינוי הבכירים ואמר: "אני פונה לראש הממשלה להיצמד למה שהוסכם במאי. ישנה ועדה, צריכה להתכנס אותה ועדה, תתכנס הוועדה, תדון במהלך אותה תקופה – אפשר להגיע גם בזה להבנות. עד אז לא ייעשו מינויים. אם יצאו מחר לבחירות ממילא לא יהיו מינויים כך שאין פה וויתור של אף צד".