גנץ: "לא נצביע היום בעד אי האמון - זהו צעד של יחסי ציבור"

שר הביטחון התייחס למחלוקות בקואליציה והצהיר: "מי שינסה להעמיד את טובתו לפני טובת המדינה - ימצא אותנו מולו". עוד התייחס להתפטרות מנכ"לית משרד האוצר: "מודאג מהתפרקות הדרג המקצועי"

זמן צפייה: 01:53

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) למחלוקות בתוך הקואליציה ולהצבעת אי האמון הצפויה בכנסת, והצהיר: "לא נצביע בעד אי האמון - זהו צעד של יחסי ציבור". עוד טען גנץ כי "מי שינסה להעמיד את טובתו לפני טובת המדינה - ימצא אותנו מולו".

עוד המשיך גנץ והתייחס ליוזמת ראשי האופוזיציה להצבעת אי אמון בממשלה: "זו לא פעולה בעלת סיכוי. אני מכבד את זכותם לעשות זאת, ואילחם על זכותם להמשיך לעשות זאת. בטוח שנמצא דרך לשתף פעולה בנושאים הקשורים בשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק בישראל. אובדן האמון הציבורי בהנהגת המדינה אמור לשמש תמרור אזרה בוהק לרה"מ ולכל חברי הממשלה".

על חילוקי הדעות בתוך הממשלה אמר גנץ: "אנחנו לא מאמינים באותו סט ערכים, וסדר העדיפויות שלנו רחוק מלהיות דומה. לעולם לא אעדיף את טובתי האישית על טובת המדינה, כחול לבן לעולם לא תיאבק על האינטרסים שלה אם הם באים על חשבון טובת המדינה. עד לרגע זה עשינו ככל שיכולנו כדי לאפשר לממשלה הזו לתפקד ולשים את טובת המדינה בראש סדר העדיפויות. קראו לנו בוגדים והבלגנו, קראו לנו חלשים והבלגנו. הפרק הזה תם ונשלם, לא תהיה עוד הבלגה".

עוד בחדשות 13:

נאומים והצעות אי אמון: מושב החורף של הכנסת נפתח • ישיר

ההפגנות בבלפור חוזרות? מצב החירום המיוחד ככל הנראה לא יוארך

ההסכם עם האמירויות אושר בממשלה; נתניהו ובן זאיד סיכמו להיפגש

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

עוד התייחס גנץ למגמת הירידה ההדרגתית בתחלואה: "הירידה בתחלואה היא אות כבוד לאזרחי המדינה. מול היעדר דוגמה אישית מצאנו ציבור שברובו הגדול החליט לגלות אחריות. לעיתים נדמה שהעם שלנו יותר אחראי מחלק ממנהניגיו. אדרוש את החזרת העסקים שאינם מקבלים קהל לעבודה מיידית, ובכפוף להמשך הירידה בתחלואה נדרוש את פתיח מערכת החינוך לגיל הרך תוך היערכות מתאימה. בהינתן שירידה התחלואה תימשך אדרוש את סיומו של מצב החירום המיוחד. מי שירצה להפגין יוכל לעשות זאת בכל עת ובכל מקום".

בהתייחס לסוגיית התקציב אמר יו"ר כחול לבן: "הקווים האדומים ברורים. התקציב לשנת 2021 יעבור בכנסת עד דצמבר השנה. זה לא עניין פוליטי או אישי, מדובר במצב חירום לאומי שמחייב את העברת התקציב". עוד התייחס גנץ להתפטרות מנכ"לית משרד האוצר: "אני מאוד מודאג מהתפרקות המערכת המקצועית במשרד האוצר, מאוד מודאג מהאמירות הקשות והניסונות לכפות אג'נדה פוליטית ואישית על הדרגים המקצועיים".

"נראה לכם שאתן למישהו למנוע מהמדינה הזאת להתנהל?", המשיך. "היינו אמיצים כדי לומר לציבור שלנו שבמצב חירום צריך להניח כל שיקול אחר בצד. אנחנו נהיה אמיצים גם להילחם בכל דרך על האינטרסים של כל אזרחי מדינת ישראל. מי שינסה לגרור אותנו לתהום ימצא אותנו חוסמים אותו מלעשות כן. כל האופציות יהיו על השולחן וכל החלופות השלטוניות ייבחנו. מציע לא לנסות אותנו".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נשא דברים בפתח ישיבת סיעתו: "מי שלא יצביע בעד הצעת אי המאון - הוא פחדן", הצהיר. "אין לי מילה רכה יותר. הממשלה הזו לא כשירה להוביל את המשבר. ראש הממשלה הזה נכשל בניהול המשבר. מי שיודע את זה ולא מצביע אי אמון, הוא פשוט פחדן".

"אנשי כחול לבן יודעים שהממשלה הזו נכשלה", המשיך. "זו לא אמירה פוליטית. התחלואה מוכיחה את זה. האבטלה מוכיחה את זה. ההתפטרות של כל צמרת האוצר. לציבור אין טיפת אמון בממשלה. אין שום סיכוי שהממשלה הזו תטפל בבריאות ובכלכלה כמו שצריך. גנץ ואשכזי אומרים את זה - בקול רם. בנט אומר את זה, בקול רם. איווט אומר את זה, בקול רם".

"הצבעה אחת, בעוד שעתיים, והיום בערב נתניהו כבר לא יהיה ראש הממשלה. בלי בחירות, בלי בלאגן. בני גנץ יישאר שר בטחון. גבי אשכנזי יישאר שר החוץ. ניסנקורן יישאר שר המשפטים. איווט, בנט, יהיו שרים בכירים. למישהו יש ספק שממשלה כזו תטפל טוב יותר בקורונה?  נעביר תקציב. נפתח את הסגר. יהיה פיצוי מיידי לעסקים. נחזור למתווה הרמזור".