גלנט על חברות הקונגרס שביקורן בוטל: "רצונן היה ונשאר שלילי"

שר העלייה והקליטה תמך בהחלטה לא לאפשר לשתיים לבקר בארץ, והתייחס גם לפיגוע שאירע מוקדם יותר: "גם לטרור יש הצלחות. מי שאומר שיהיה פה שקט מוחלט כתוצאה מאיזשהו מהלך - מספר דבר שגוי"

זמן צפייה: 08:00

שר העלייה והקליטה יואב גלנט התייחס היום (שישי) לסערה סביב סאגת הכניסה של חברות הקונגרס האמריקניות רשידה טליב ואילהאן עומאר ואמר כי "אני חושב שרה"מ עשה היטב בכך שלא נתן למי שרוצה להשתמש בתמונות ואירועים מסוימים ומפוברקים לייצר נרטיב נגטיבי לישראל. הן עובדות לפי מבחן היכולת ולא לפי מבחן הרצון. ככל שתהיה להן פחות יכולת, פחות חומרים, פחות מגע – המצב יהיה יותר טוב". את הדברים אמר בריאיון לתוכנית "שישי" עם אילה חסון.

כמו כן, גלנט התייחס גם לפיגוע שאירע מוקדם יותר היום ואמר כי "יש אי השלמה של חלק גדול מהשכנים שלנו על כך שיש כאן מדינה יהודית דמוקרטית משגשגת, והניסיונות לא פוסקים. זה לא התחיל היום - ולצערי לא יגמר מחר". לדבריו, "מה שאנו רואים שזה שכשיש להם הזדמנות הם מנסים לעשות. לצערי יש גם לטרור הצלחות. מי שאומר לכם שיהיה פה שקט מוחלט כתוצאה מאיזשהו מהלך – מספר דבר שגוי, שלא עמד במבחן אף פעם".

לכתבות נוספות בנושא >>

חברות הקונגרס על איסור כניסתן לארץ: "עלבון לערכי הדמוקרטיה"

"רצו להשתיק אותי": חרף אישור בקשתה – טליב לא תגיע לישראל

פיגוע בגוש עציון: שני אחים נפצעו קשה ובינוני מדריסה

שר העלייה והקליטה יואב גלנט
שר העלייה והקליטה יואב גלנט | צילום: חדשות 13

בהמשך לסוגיית מניעת הכניסה של חברות הקונגרס הדמוקרטיות, גלנט ציין כי "הרצון שלהן היה שלילי ונשאר שלילי - אסור לאפשר להן להיכנס", והתייחס גם לאמירות לפיהן נתניהו מנע את כניסתן בשל לחץ מנשיא ארה"ב דונלד טרמאפ, ואמר: "ההחלטה נלקחה בהתייעצות בין רה"מ לשר הפנים והיועמ"ש. בפרק הזמן הזה גם היה ציוץ של הנשיא טראמפ בנושא – אין קשר בין הדברים. ההחלטה כבר נלקחה".

"ישראל היא מדינה דמוקרטית והיא צריכה להתגונן כדמוקרטיה", המשיך גלנט, "לא יתכן שהדמוקרטיה הישראלית תאפשר לגורמים שרוצים בהשמדתה או בפגיעה במדינה להשתמש בדמוקרטיה על מנת להכות בה. כשמדברים על דמוקרטיה יש כלל אחד שצריך להיות ברור – אתה לא מאפשר לגורמים להשתמש במהלך הדמוקרטי על מנת לפגוע בעצם קיומך. יש מגוון דעות. הארי טרומן היה דמוקרט והוא האיש שנלחם על כך שתהיה הכרה בישראל ושכנע חצי מאומות העולם. לכן אנחנו לא נגד המפלגה הדמוקרטית אנחנו נגד אנשים שליליים וקיצוניים - כשם שאני חושב שאי אפשר שאנשים כמו חנין זועבי יהיו בכנסת ויקראו מתוכה להשמדת מדינת ישראל".