אש מציע: יציאה מיידית אך מתונה מהסגר, או הארכתו והאצת הפתיחה

ממונה הקורונה דן עם ראש הממשלה בתוכנית היציאה מהסגר. לפי התרחיש הראשון, הסגר ייגמר בעוד שבוע, אך בשלב א' מערכת החינוך והמסחר ייפתחו באופן מצומצם. מסעדות וחתונות - רק בשלב ג'

זמן צפייה: 05:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו דן הערב (שני) במשרדו בתוכנית היציאה מהסגר, יחד עם גורמים ממשרד הבריאות וממונה הקורונה פרופ' נחמן אש. הפרויקטור הציג בפני נתניהו שני תרחישים - יציאה מיידית אך מתונה מהסגר, או הארכת הסגר, ויציאה מהירה ממנו. בתום הדיון, משרד הבריאות ביקש להאריך את הסגר בשבוע, אך ייתכן ששתי האפשרויות יובאו בפני הממשלה.

אם הסגר לא יוארך, משרד הבריאות מציג מתווה לפיו בשלב הראשון במערכת החינוך ייפתחו רק הגנים וכיתות א'-ב', ובמסחר ייפתחו רק חנויות רחוב. רק ענפי המשק שאינם מקבלים קהל יוכלו לחזור לפעילות, לצד טיפולים פרטניים של אדם אחד בכל זמן, כגון מספרות או טיפולים קוסמטיים.

בשלב השני, על פי המתווה, תותנה קבלת שירות בתו הירוק שיינתן למחוסנים ולמחלימים, שיוכלו להיכנס לאירוע תרבות וספורט. רק בשלב ג' ייפתחו שאר הענפים במשק, כולל מסעדות, חתונות וחדרי כושר. משרד הבריאות מעדיף את החלופה של הארכת הסגר ויציאה יותר מהירה ממנו. ההחלטה תתקבל לפי מספר החולים הקשים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: עד שחוק הקנסות לא יעבור – לא נאפשר את העברת תקנות הסגר

גלנט: להיערך לפתיחה חלקית או מלאה של מערכת החינוך ביום שני

מיכאלי: "העבודה עוזבת את הממשלה – דרשתי מפרץ ושמולי להתפטר"

ישראל נכנסה לסגר שני
ישראל נכנסה לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

בד בבד, גורמי הבריאות המקצועיים חוששים היום מביטול הסגר, שכן הם חוששים שלא יהיה היכן לאשפז חולים נוספים. למעשה, כבר היום במחלקות קורונה רבות נמצאים במצב שהרופאים בוחרים את מי להנשים ואת מי לאשפז בטיפול נמרץ, בשל מחסור ועומסים. בתוך כך, במשרד הבריאות מוטרדים מפתיחת השמיים בשל הפרות בידוד רבות, ושוקלים להציע פתרון אלקטרוני שיוודא שמירה על הבידוד.

במקביל, קיימים גם סימנים חיוביים. מקדם ההדבקה נמצא מתחת 1 כבר ימים רבים. העובדה שבימים האחרונים חלה ירידה משמעותית במספר הבדיקות, על אף שקופות החולים לא מיישמות את ההנחיה לבדוק רק אזרחים עם הפניה, מסמנת שקיימת ירידה בהדבקה. שכן, ייתכן שאין נבדקים רבים משום שרבים לא נחשפו לחולים ולא חשו בתסמינים.