קבינט הקורונה ידון בהעלאת סכום הקנסות; יהדות התורה תתנגד

לאחר שהממשלה אישרה את טיוטת חוק "סמכויות מיוחדות - קנסות", הוחלט שהקבינט ידון בהצעה טרם העברתה לוועדת השרים לחקיקה. ליצמן וגפני הודיעו: "נצביע נגד, בהיעדר פתרונות לאזרחים וסוחרים"

זמן צפייה: 00:49

הממשלה אישרה היום (ראשון) את טיוטת חוק "סמכויות מיוחדות - קנסות", שנועד להגדיל את סכום הדוח שניתן בגין הפרת הנחיות הקורונה. עם זאת, הוחלט כי קבינט הקורונה ידון בהצעה טרם העברתה לוועדת השרים לחקיקה. מטעם יהדות התורה נמסר כי הסיעה תצביעה נגד החוק.

מטעם ראשי יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, נמסר כי השניים "הודיעו לראש הממשלה כי הם מתנגדים להעלאת הקנסות, הגבוהים גם כך, ובהיעדר פתרונות לאזרחים ולסוחרים. אם ההצעה תעבור לאישור הכנסת, חברי הסיעה יצביעו נגד ההצעה בכל פורום אפשרי בועדות ובמליאת הכנסת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין משיב לכ"ץ: "מי שדורש פתיחה פזיזה מוביל לאסון כלכלי"

גנץ: "לא מספיק רק ביטחון ובריאות – צריך לדאוג גם לכלכלה"

שני הנסיינים הישראלים התחסנו לקורונה: "זו זכות גדולה"

משטרה
משטרה | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי רשת מרכזי "ביג" הודיעה שבכוונתה לפתוח מחר את המרכזים המסחריים, זאת בניגוד להחלטת קבינט הקורונה שלא להקדים את פתיחת המסחר ולהמתין עם הצעד עוד כמה ימים. "בממשלה פשוט לא מבינים את עוצמת הפגיעה", הסבירו ברשת את ההחלטה. מעט מאוחר יותר, גם רשת "צים" הצטרפה להחלטת "ביג", והכריזה כי מחר ייפתחו מתחמיה.

"הם מושכים את הפתיחה מחדש כמו מסטיק - זאת למרות שברור וידוע שההדבקה בחנויות מועטה וכללי התו הסגול נשמרים בקפדנות בחנויות הפועלות באוויר הפתוח". ברשת הוסיפו כי נמאס להם "לקחת אחריות פעם אחרי פעם ולמצוא את עצמנו לבד. נמאס לנו מהתחושה שאנו הופכים מהוגנים לפראיירים. נגמר לנו הרצון והסבלנות לתמוך בכולם במקום בממשלה".

במכתב התקיף אותו הפיצה הרשת, נכתב עוד כי "הממשלה משחקת בנו, בכם. מבקשים עוד כמה ימים ועוד כמה ימים בגלל היסטריה וניתוק של משרד הבריאות וחוסר יכולת או רצון של מר נתניהו לקבל החלטה". "טוענים טענות מטופשות שחנויות ברחוב שונות מהחנויות במרכזי קניות גדולים, זאת למרות שבמרכזים הללו ניתן ואף הוכח שההקפדה והשליטה טובות עשרות מונים מאשר בחנויות הרחוב. שטח החנויות גדול יותר ולכן קיימת האפשרות לשמירה על כללי הריחוק החברתי", סיכמו.