משרד הבריאות הזהיר מעליית התחלואה; ההצבעה על הלימודים נדחתה

בתום ישיבה בת 7 שעות, הודיע נתניהו שיגבש יחד עם גנץ וראש המל"ל מתווה לפתיחת הכיתות שלא חזרו ללימודים. מחר צפוי הקבינט להכריע בנושא • רשת FOX: נפתח בקרוב חנויות רחוב "פופ אפ" זמניות

זמן צפייה: 09:11

בתום דיון בן שבע שעות, ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה ללא החלטות. כמו כן, ההצבעה על פתיחתה מחדש של מערכת החינוך נדחתה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי יישב עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ וראש המל"ל מאיר בן שבת כדי לגבש מתווה לפתיחת הכיתות שלא שבו לפעילות, ומחר חברי הקבינט צפויים להכריע בנושא. במקביל, משרד הבריאות שב והזהיר מפני עלייה בתחלואה, בעקבות צעדי ההקלות.

מעבר לכך, בעקבות החשד כי שני ישראלים נדבקו ב"קורות החורפנים", במשרד הבריאות ישקלו להפעיל צו הכופה על החוזרים מדנמרק להידגם אם ימשיכו לסרב. לדברי גורמים המעורים בפרטי, יש אישור משפטי למהלך מטעם היועץ המשפטי לממשלה. מוקדם יותר אמר ראש הממשלה על החוזרים מדנמרק: "צריך לצוד אותם אחד-אחד".

בתוך כך רשת "פוקס" עתידה לפתוח בימים הקרובים מספר רב של חנויות רחוב "פופ-אפ" זמניות, בהן תציע את קולקציות האופנה העדכניות שלה לנשים, גברים, ילדים ותינוקות. חנויות אלו יפתחו ברחוב ובמרכזי קניות קטנים, בהתאם לתקנות בחוק. רשת "בילבונג" תנקוט בצעד דומה ותפתח חנות "פופ-אפ" ייחודית למשך שבועיים בלבד, ברחוב דיזנגוף 146 שבתל אביב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט המומחים: להיערך להמשך התפשטות המגפה בשנה הקרובה

נתניהו: שוקלים עוצר לילי בערים כתומות וסגירת המסחר ב-19:00

לראשונה: משרד החינוך יתיר לצלם שיעורים שנערכים בכיתות

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב פורסם לראשונה בחדשות 13 כי צוות המומחים הציג בפני קבינט הקורונה מסמך מפורט, שבו ניתחו את האפשרויות האסטרטגיות של ישראל למאבק בקורונה. על פי הדוח, ישראל צריכה להיערך להמשך התפשטות המגפה ב-12 החודשים הקרובים, מפני שבזמן הזה לא יהיה ניתן להפסיק לגמרי את מקרי ההדבקה.

נוסף על כך, המומחים הבהירו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין בעיה לפתוח מחדש את מערכת החינוך, ובמיוחד לא את בתי הספר היסודיים. בשל כך, הוצע בפני חברי הקבינט להתחייב לפתיחה של כל מערכת החינוך תוך שבועיים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

על פי עמדת צוות המומחים, ובניגוד לעמדת משרד הבריאות - אין תחלואה מפושטת בישראל. אמנם מקדם ההדבקה עלה, אך הוא יציב ואפשר לבצע הקלות, ואם צריך לנקוט בצעדי מנע בהמשך. הצוות הסביר כי מניסיון של מקומות אחרים ניתן ללמוד כי גם כשהייתה עלייה בתחלואה זה לא היה בגלל מערכת החינוך. עם זאת, נושא פתיחת חטיבות הביניים והתיכונים, שם יש יותר מקרי הדבקה, נמצא עדיין במחלוקת קשה.

בתוך כך, גורמים בקבינט הקורונה מסרו לחדשות 13 כי יש "סיכוי גבוה לפתיחת מערכת החינוך". זאת, לאחר שצוות המומחים תמך בפתיחה המחודשת שת מערכת החינוך, והסבירו לחברי הקבינט כי "סגירת מערכת החינוך פוגעת בבריאות הנפש של הילדים, מגבירה חרדות וגורמת נזק לבריאותם".

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

במהלך דיון הקבינט נתניהו הביע הסתייגות מעוצר כללי בכל המדינה. לדבריו, "זה בזבוז זמן להמשיך לדבר על זה - המהלך לא מעשי וזה לא יקרה. ההצעות שעל הפרק כעת הן הרחבת רשימת הערים האדומות, עוצר לילי לערים כתומות וסגירת כל המסחר בשעה 19:00".

שר האוצר ישראל כ"ץ התעמת עם ראש הממשלה, בעקבות עמדתו בנוגע לסגירת המסחר. "זה שאתה מתנגד זה יפה, תן הצעה אחרת. אם לא נסגור בשעה 19:00 בערב את המסחר מקדם ההדבקה יעלה", הפציר נתניהו בכ"ץ. שר האוצר השיב כי "יש גם עסקים ללא קהל".

ממונה הקורונה החדש, פרופסור נחמן אש, המליץ בפני חברי הקבינט על עוצר לילי על 10 ערים כתומות וסגר מלא על שש ערים אדומות. "החתונות הליליות הן מקור הדבקה. צריך לשקול הגדלת קנסות ולתת תמרוץ כספי לעיריות שמגדילות את מספר הבדיקות", אמר.