לקראת הצעד הבא בהקלות: הקבינט ידון היום בפתיחת כיתות ה'-ו'

ע"פ רוב ההערכות, השרים יאשרו את פתיחת מרכזי המסחר הפתוחים כבר ביום שלישי, אולם יחליטו לדחות בכמה ימים נוספים את שובם של התלמידים וכן את פתיחת הקניונים, זאת בשל העלייה במקדם ההדבקה

זמן צפייה: 04:36

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (ראשון) על מנת להכריע אם לאפשר את החלת השלב השלישי במתווה היציאה מהסגר, ובכך להשיב לבתי הספר את תלמידי כיתות ה'-ו'. עוד לפני כן, השרים ידונו גם ביוזמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להכריז על עוצר לילי.

בינתיים, נראה כי ביום שלישי יחודש המסחר הקמעונאי במרכזים הפתוחים, זאת בשל העובדה שמבחינה משפטית קשה לעמוד על ההבדלים שבין מרכזי "ביג", למשל, לבין חנויות הרחוב, וגם משום שבממשלה מעוניינים לרווח מעט את ההצטופפויות שנרשמו בחנויות שכבר אושרה פתיחתן.

השרים, וגם נתניהו, יודעים כי בשלב זה, הצעד הבא בהקלות אינו עומד במדדי התחלואה שנקבעו בקבינט הקורונה, ומקדם ההדבקה כבר עבר את הרף שהציבו, ולכן ככל הנראה לצד פתיחת המסחר תורחב רשימת הערים האדומות באמצעות שינוי הקריטריונים על ידי צוות של משרד הבריאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

2 רקטות נורו מעזה לכיוון אשדוד והשפלה; צה"ל תקף ברצועה

בנט מגיב להקלטת נתניהו: "השיקולים האישיים שלו פוגעים בכולנו"

האמירה על מנדלבליט והחקירה במשטרה: מיקי זוהר מסכם שבוע סוער

חזרה לבית הספר בימי קורונה
בית ספר (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

אם אכן צעד זה יצא אל הפועל, ערים "כתומות בוהקות" יכללו ברשימת הערים האדומות ובהן יחולו הגבלות - אולי עוצר לילה, ובכך ינסו לייצר מעין סימטריה בין פתיחת מרכזי המסחר לבין סגירת הערים האדומות. עם זאת, לא בטוח שמבחינה אפידמיולוגית יש איזון אמיתי בין שני הצעדים, ולכן במשרד הבריאות טרם גיבשו עמדה סופית.

בתוך כך, גורמים מעריכים כי פתיחת מערכת החינוך עבור תלמידי ה'-ו' תידחה, זאת משום שבמשרד הבריאות מתנגדים לכל הקלה משמעותית כל עוד מקדם ההדבקה גבוה. לא זו בלבד, גם מבחינה לוגיסטית ייקח עוד קצת זמן עד שבתי הספר יוכלו להיערך לחזרתם של התלמידים. גם פתיחת המסחר בקניונים צפויה להידחה לשבוע הבא.

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 268 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-323,460 בני אדם. כעת בארץ, 7,916 מאומתים פעילים, בהם 288 במצב קשה, מתוכם 122 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-2,721.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 12,882 בדיקות - 2.3% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 106 מהחולים מוגדר בינוני, 536 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 537 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 143 אחיות ו-82 רופאים.