האמירה על מנדלבליט והחקירה במשטרה: מיקי זוהר מסכם שבוע סוער

יו"ר הקואליציה סיפר להילה קורח על כאבו האישי בעקבות ההפגנות נגדו, על אמירותיו התוקפניות ועל חקירתו במשטרה בחשד לסחיטה באיומים. "רגע שפל בדמוקרטיה הישראלית שייזכר לנצח"

זמן צפייה: 17:15

מגישת מהדורת השבת הילה קורח פגשה את חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) בבית הקברות בקרית גת לצד אביו ואמו, מקום שאליו הוא מגיע רק באירועים מיוחדים, "אם יש איזה משהו גדולה שקורה לי, אז אני בא לבקש ברכה או עזרה מלמעלה", לדבריו. למרות שהתייתם מאביו בגיל צעיר מאוד, זוהר סיפר כי כניסתו לפוליטיקה באה בעקבות השפעתו: "הוא היה איש ציבור. הוא אפילו התמודד לכנסת ברשימתו של עזר ויצמן והוא גם היה מועמד למועצת העיר", אמר זוהר והוסיף: "בגיל 29 הוא נהרג בתאונת דרכים, ולכן הוא לא הספיק להשלים את משימותיו, ואני גדלתי על הסיפורים האלו".

על אף היותו פוליטיקאי, זוהר סיפר להילה קורח כי דווקא משפחתו מעורבת מעט מאוד בעשייתו בזירה הציבורית: "אשתי לא אוהבת פוליטיקה בכלל. יש שיגידו סולדת ממנה". זוהר גם ידוע כפוליטקאי לא שגרתי, שמושך אליו לא מעט אש, אך לדבריו משפחתו מוכנה לסבול את זה, אפילו שמדובר במחיר כואב: "כשהודיעו שהלכתי להיחקר במשטרה, הבת שלי קיבלה הודעות מכל חברותיה שכתבו לה 'מה, עוצרים את אבא שלך?', 'מה, אבא שלך בכלא?'". עוד הוסיף זוהר כי "ילדים לא מבינים את הדברים האלו, אבל לה זה כאב וזה שובר את הלב". הח"כ מהליכוד הביא כדוגמה את בנו הקטן, שלטענתו "ממש בוכה ומוטרד" מההפגנות שמחוץ לביתו, וכי הוא נאלץ להוציא אותו מהבית כדי שהוא לא יוכל לראות את ההפגנות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקלטות ניר חפץ נחשפות – נתניהו על בנט: "הוא כלב קטן" • בלעדי

חשד לתקיפה ולהתעללות נפשית בפעוטה בגן בחיפה • תיעוד

השבוע ה-22: אלפים בהפגנות נגד נתניהו בתל אביב ובירושלים

מיקי והר
מיקי והר | צילום: חדשות 13

כשנשאל זוהר לגבי הראיון שהעניק לרדיו ובו לכאורה שלח מסר מאיים ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדבליט, ענה יו"ר הקואליציה כי "זה היה ריאיון רדיו קשוח מאוד, ביקורתי מאוד, חריף מאוד, עם אמירות לא פשוטות, אבל איום? ממש-ממש לא. זו הייתה העברת ביקורת". לאחר מכן האשים זוהר את מגישת מהדורת השבת בכך "שנפלה לנרטיב השקרי", והוסיף: "יש פה אמירה פסולה מבחינתי, כנבחר ציבור? ההפך. היכול להיות מצב בו חבר כנסת במדינה דמוקרטית, שיש לו חסינות, שהוא מדבר בשם חופש הביטוי בהתאם לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ידבר בריאיון רדיו ויחקרו אותו פלילית על זה?".

בתגובה לדבריו, הילה קורח טענה כי ח"כ זוהר משתמש יותר מדי בביטוי "הוצא מהקשרו" בנוגע לאמירותיו. אולם יו"ר סיעת הליכוד בכנסת דווקא חושב אחרת: "התקשורת אוהבת להוציא דברים מהקשרם. זה חלק מהביזנס שלכם". "בגדול, כשאתה אומר משהו ואז מביאים אותו כמו שהוא, קצת קשה להוציא אותו מהקשרו", אמרה קורח. כתשובה, ענה זוהר כי "נורא קל להוציא דברים מהקשרם. החקירה שלי תיזכר לנצח בהיסטוריה של מדינת ישראל, כאחד הרגעים השפלים של הדמוקרטיה הישראלית. אנו נבחרי הציבור שעושים את עבודתנו, שצריכים לפעמים לדבר אפילו בצורה קשוחה, או בביקורת תקיפה, ואומרים לנו, 'חברים, תירגעו, כדאי לכם לשתוק', כי אם אתם לא תשתקו, אנחנו נחקור אתכם 'ואם צריך, גם נאסור אתכם.' הדבר הזה מתאים יותר לדיקטטורות חשוכות".

יו"ר הקואליציה התייחס בדבריו גם לגורמי אכיפת החוק, באומרו כי "הכוח המופרז שיש היום לפרקליטות ולמשטרה, בעיקר לפרקליטות ולפעמים גם ליועץ המשפטי לממשלה וכמובן לפרקליט המדינה, הוא כוח בלתי מוגבל". בריאיון, זוהר התעקש שהוא תמיד מפריד באופן מוחלט בין עבודתו של מנדלבליט כיועץ המשפטי לממשלה לבין עבודתו בנושא תיקי ראש הממשלה נתניהו: "אני חייב לומר, מנדלבליט עושה עבודה טובה בתור יועץ משפטי", אך מיד סייג ואמר: "ההתנהלות של מנדלבליט בתיקי נתניהו, בעיניי, הייתה שערורייתית".

מיקי זוהר אוסף מבית הספר את בנו דניאל
מיקי זוהר אוסף מבית הספר את בנו דניאל | צילום: חדשות 13

בהמשך השיחה, זוהר דיבר על השגיאות שעשה בדרך: "הטעויות שעשיתי, בואי נגיד, זה שאת כל המסרים, שאני האמנתי בנכונותם - העברתי בצורה נעימה. הייתי קצת יותר מיליטנטי, יותר לוחמני, מה שנקרא 'קשה לעיכול', והתהליך הזה אולי שם אותי בפרופיל תקשורתי מאוד-מאוד גבוה". בתוך כך, יו"ר הקואליציה ציין את נקודת החוזק שהתנהלותו הביאה לו: "זה שם אותי בנקודה שהיום אני נמצא בה - שאני טוב ברמה הציבורית, אבל יכול להיות שזה גם פגע בי קצת בדרך". בהמשך להפגנות מהצד השני של המתרס הפוליטי, הגיב זוהר כי הוא מרגיש שהוא אטום אליו: "זה לא משנה מה אני אומר, הצד השני נאטם כלפיי. אני לא מצפה לתמיכה, או לאהבה או לאהדה מהצד השני, אבל אני כן מצפה שהוא לפחות יוכל להקשיב למה שיש לי לומר".

כשנשאל זוהר לגבי "הרדפיה הפוליטית" של ראש הממשלה, הודה זוהר כי "העיתוי לטפל בענייני המס של ראש הממשלה הוא זוועתי, הוא גרוע והוא גם פגע בנו מאוד. אם לא היינו מטפלים בסוגיה הזו, ראש הממשלה היה מוציא מכיסו כ-600,000 שקלים בלי שום סיבה, בלי שום סיבה מוצדקת". עוד המשיך זוהר כי "לא סביר בעיניי שראש הממשלה ישלם את הוצאות אחזקת ביתו תוך כדי כהונתו כראש הממשלה, משום שראש ממשלה יכול לעבוד רק כראש ממשלה. הוא לא יכול לעבוד במקצוע נוסף". שנתבקש מיקי לענות באופן ספציפי לדוגמאות שנוגעות להתנהלותו של ראש הממשלה ומשפחתו, ענה זוהר: "אני פחות מתעסק בצהוב. אני מתעסק במנהיגות של ראש הממשלה, בעשייה היום-יומית שלו ובעבודה שלו כראש הממשלה".

מיקי זוהר בביתו עם בנו אליאב
מיקי זוהר בביתו עם בנו אליאב | צילום: חדשות 13

במהלך הריאיון, בנו הבוגר של זוהר, אליאב, שלומד מוזיקה באקדמיה המוזיקלית "רימון", סיפר על חוויותיו במוסד "השמאלני" - "אני עובר שם הרבה טלטלות במהלך היום - סטודנטים עוברים וקוראים לי 'מושחת' ועוד על מיני שטויות", והוסיף כי "זורקים כל מיני הערות אבל אני מבליג וזה גם הרבה ברוח צחוק כזה. הם לא באמת מתכוונים. הם יותר קלילים שם. שם המוזיקה מגשרת בין כולם". מצד שני, הוא טוען כי אביו גאה בו מאוד ואומר ש"הבן שלו שמאלני רוב הזמן", למרות שהוא לא.