מבוכה לקואליציה: חוק אי-הפללת צרכני קנאביס עלה בהפתעה - ונפל

כשבועיים לאחר שנדחתה בשל החשש שלא תשיג רוב, הצעת החוק של ח"כ שרן השכל עלתה להצבעה שמית באופן מפתיע, אלא שחברי הכנסת של רע"ם הצביעו נגד - וההצעה נפלה; בקואליציה זועמים: "מהלך מיותר"

זמן צפייה: 01:24

הצעת החוק לאי הפללת צרכני קנאביס שהעלתה חברת הכנסת שרן השכל מתקווה חדשה נפל הערב (רביעי) לאחר שהובא, על ידי הקואליציה, בהפתעה להצבעה שמית בכנסת. חברי הכנסת מרע"ם, מנסור עבאס, מאזן גנאים ו-וואליד טאהא הצביעו נגד, וחבר הכנסת סעיד אלחרומי לא נכח בהצבעה. בסך הכול, 55 הצביעו נגד החוק ואילו 52 - נגד.

מועד ההצבעה על החוק הפתיע גם את חברי הקואליציה, שם מתחו ביקורת על השכל ואמרו כי "זה היה מהלך מיותר, הובכנו סתם. היה לנו שבוע מוצלח מבחינת חקיקה - למה היינו צריכים את זה?". השכל, מצידה, הפנתה את הזרקור לחברי האופוזיציה שהצביעו נגד - למרות שבעבר דווקא הביעו תמיכה בחוק, וטענה שהיא "רוצה להראות את הפנים האמיתיות שלהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרשת שי אביטל: שלוש מתלוננות חדשות פנו למשטרה

יאיר גולן חזר בו: "ערים ביו"ש אינן ערים בישראל"

חמינאי נגד ארה"ב: "פעלו באופן פחדני באשר להסכם הגרעין"

שרן השכל, חברת כנסת מטעם תקווה חדשה
שרן השכל | צילום: חדשות 13

בקואליציה כבר עובדים על חלופה להצעה והיא הצעת חוק ביחד עם, חבר הכנסת רם שפע, שתאשר לגליזציה מלאה של הקנאביס. ההצעה, שעלתה בגרסה דומה בממשלה הקודמת, זכתה אז לתמיכה רחבה יחסית. על מנת להעביר את החוק תידרש תמיכה של רע"ם ולשם כך כנראה תבוא תמורה הולמת בחזרה.

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת יריב לוין, אמר לאחר ההצבעה כי "ההפסדים התכופים של הממשלה בכנסת הם הישג גדול של האופוזיציה, ומוכיחים פעם אחר פעם כמה הממשלה נשענת לחלוטין על רע"מ ולא מסוגלת לעשות כלום ללא הסכמתם. נעשה הכל כדי להפיל את הממשלה".

קנאביס
קנאביס | צילום: רויטרס

כזכור, לפני שבועיים נדחתה הצעת החוק כאשר בקואליציה הבינו כי לא יהיה להם רוב ברקע הודעת רע"ם כי יתנגדו לחוק וכי הם בחנים את משמעויותיו ברמה הדתית והבריאותית. החוק עבר מוקדם יותר באותו השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה.