בליכוד תוקפים: יצא המרצע מהשק - ליברמן ילך עם לפיד וגנץ

במפלגת השלטון תקפו את דברי יו"ר ישראל ביתנו בתכנית "המטה המרכזי" לפיהם יכפה על ממשלת אחדות ללא חרדים. ממפלגת "כחול לבן" נמסר: ״עדיף מאוחר מאשר לעולם לא״

זמן צפייה: 16:57

סערה בעקבות דבריו של ליברמן לחדשות 13: במפלגת הליכוד תקפו אמש (שבת) את דבריו של יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מוקדם יותר בתכנית "המטה המרכזי". בריאיון הודיע ליברמן, כי לאחר הבחירות בספטמבר, "מפלגתו תכפה ממשלה עם הליכוד וכחול לבן".

"יצא המרצע מהשק", נכתב בהודעה רשמית מטעם מפלגת הליכוד, "ליברמן אומר בפירוש שהוא מוכן ללכת עם לפיד וגנץ ולכפות הקמת ממשלת שמאל. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

בכחול לבן הגיבו גם הם לדברים. "אם ליברמן היה מגיע למסקנה הזאת לפני שהוא ומפלגתו הצביעו בעד פיזור הכנסת היו נמנעות מעם ישראל בחירות מיותרות", מסרו, "אבל כמו שאומרים בחוג הקוטב הצפוני - עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. הדבר הנכון והנחוץ זאת ממשלת אחדות שתעבוד למען כלל אזרחי ישראל בהנהגת כחול לבן".

אביגדור ליברמן
''אכפה ממשלת אחדות''. אביגדור ליברמן בריאיון למטה המרכזי

גם עו"ד ופעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר, מראשי מפלגת עוצמה יהודית, הגיב לדברים."עכשיו הכל מחודד בפני הבוחר - או ממשלת שמאל של גנץ-ליברמן, או ממשלת ימין של ביבי-בן גביר שאנחנו לשון המאזניים שלה", אמר, "ליברמן שוב מוכיח שהוא עמוק בשמאל, וחסר כל עמוד שידרה אידיאולוגי".

מוקדם יותר אתמול אמר ליברמן, כי "מול האתגרים הביטחוניים והתקציביים, חשוב שתקום ממשלת חירום שמורכבת מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. שלוש המפלגות צריכות לגבש קווי יסוד ומסגרת תקציבית, ורק אחר כך - מי שירצה שיצטרף". עוד הצהיר: "אריה דרעי הוא חבר לשעבר".

"בליכוד רוצים ממשלה חרדית, ממשלת הלכה שתורכב מליצמן, גפני, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר", המשיך יו"ר ישראל ביתנו ותקף את נתניהו. "אמרנו שנמליץ על נתניהו לראש ממשלה - אבל ההמלצה שלנו היא עקרונית. לא התחייבנו ברמה האישית להמליך את נתניהו לכל החיים".