המבחן האמיתי של הקואליציה: קשיים לקראת ההצבעה על התקציב מחר

לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה בכנסת על חוק ההסדרים ותקציב המדינה, יועמ"שית הכנסת מותחת ביקורת על חלק מהרפורמות בהן חוק הרגולציה ורפורמת החקלאות. ברקע: התנגדות גם בקרב ח"כים בקואליציה

הדיון במליאה
דיון במליאה | צילום: ערוץ הכנסת

לקראת הקריאה הראשונה מחר (חמישי) של חוק התקציב, היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק פרסמה חוות דעת בנושא חוק ההסדרים, בה העבירה ביקורת על כוונת הקואליציה להעביר כמה מהרפורמות השנויות במחלוקת במסגרת החוק במקום בחקיקה רגילה.

אפיק ציינה לדוגמה, את חוק רשות הרגולציה של ח"כ אביר קארה מימינה וחלקים מהרפורמה בחקלאות של שר האוצר אביגדור ליברמן, בפרט החלק שנוגע לביטול מכסות הביצים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בת זוגו של בראל: "מעתה ועד סוף ימיי תהיה המלאך השומר שלי"

משרד החינוך: שיעור הנוכחות ביום הראשון ללימודים – 88%

פוטין: "ארה"ב לא הביאה אף הישג ב-20 השנים שלה באפגניסטן"

בנוסף, בקואליציה עדיין נותרו מחלוקות לא פתורות בנושא. מקור המחלוקות הוא בחוק ההסדרים, ובפרט כמה סעיפים שנויים במחלוקת בתוכו עליהם דנים עדיין גורמים בקואליציה. חבר הכנסת מוסי רז מסיעת מרצ, שהשתתף במשא ומתן אתמול במשרד האוצר והיום במשרד ראש הממשלה הודיע בסיום הפגישות כי הוא כן תומך בהקמת רשות רגולציה.

עם זאת, הודיע רז - הוא לא יתמוך בהצעה כפי שהיא מנוסחת כרגע כי, לטענתו, היא מזיקה לבריאות ולסביבה. במפלגת ימינה מסרבים כעת לכל פשרה ומוכנים לפרק את הקואליציה על מנת להעביר את החוק כלשונו.

ממפלגת מרצ נמסר בתגובה כי "הנהלת מרצ מגבה את חברות וחברי הסיעה. במידה ולא יגיעו נציגי מרצ לסיכום שיהיה מקובל עליהם עם האוצר, מגבה ההנהלה את חברות וחברי הכנסת לעשות כל פעולה שתידרש לרבות אי תמיכה בחוק ההסדרים. מתוך מחוייבות לשלמות הקואליציה - הנהלת מרצ קוראת לחברי הסיעה להמשיך את ההידברות במטרה להגיע להסכמות".