רה"מ בנט: "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים"

בעקבות החזרת מגבלות התו הירוק וההערכות כי סגר נוסף בדרך, ראש הממשלה דיבר בשידור ישיר בפייסבוק וענה לשאלות בנושא הקורונה. לגבי סגר אפשרי: "אני לא אומר שלא נגיע לזה"

זמן צפייה: 02:07

ראש הממשלה נפתלי בנט העביר היום (חמישי) שידור חי בפייסבוק בו ענה על שאלות בנושא הקורונה מהתקשורת ומהציבור. תחילה עסק בקצרה בסקירת פעילות הממשלה, פירט את הסעיפים העיקריים בתקציב שהועבר, כגון הרפורמות בייבוא ובחקלאות. הנושא המרכזי של השידור הוא מגפת הקורונה, ובנט קרא שוב לציבור לצאת ולהתחסן, ולמי שעומד בקריטריונים להתחסן בחיסון השלישי - לעשות זאת.

"בכל העולם מגפת הדלתא משתוללת. זוהי מגפה אחרת, נגיף הדלתא הוא עם עומס ויראלי, פי אלף יותר נגיפים בגוף ממגפת הקורונה הרגילה. הסיכוי להדבקה הוא גדול מאוד. יש צורך לצאת להתחסן ולעטות מסכות. אם שני אנשים עוטים מסכה זה מוריד את אחוזי ההדבקה ב-98 אחוז. תעטו מסכות, אנחנו רוצים לסיים עם הדבר הזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתי יחלו ההגבלות ומי יחוייב בבידוד? המדריך להנחיות החדשות

בכיר לשעבר במל"ל יועמד לדין בכפוף לשימוע

לוחם האש שמת מאירוע לב הובא למנוחות: "היה אמיץ ואדם מיוחד"

חיסון שלישי בישראל
החיסון השלישי בישראל | צילום: רויטרס

ברקע פרסומים כי אין מלאי מספק של חיסונים בקופות החולים, וישנה האטה בקצב החיסונים, בנט אמר כי "אנחנו דואגים באופן שוטף למלאי של חיסונים, לנקודות רבות ברחבי הארץ שאפשר להתחסן בהן. כשאתם לא מתחסנים אתם מסכנים את עצמכם וגם את כל מי שסביבכם. זאת פעולה אנוכית לא ראויה ובלתי אחראית, אף אחד לא רוצה להרוג אנשים בטעות. לא היה כוח אדם לחיסונים ועכשיו כדי להרחיב את כוח האדם גייסנו את פיקוד העורף לעזרה נוספת".

ראש הממשלה נשאל מדוע יש בידוד לחוזרים מחו"ל. לדבריו, "אנשים שחוזרים מחו"ל מהווים אחוז לא מבוטל, 10% אחוז מהנדבקים. אנחנו לא רוצים שהם יגבירו את ההדבקה פה במדינה, אנחנו חוששים מווריאנטים חדשים. יכול להיות מחר וריאנט שהוא הרבה יותר מדבק או הרבה יותר קטלני או הרבה יותר חמקמק לכן כולם מחוייבים בידוד".

"אני מדמה את החיסון לשכפ"צ שמגן עליך מפני כדורים", הוא ענה לאחד הגולשים. "החיסון מגן אך לא בצורה מוחלטת - הוא מצמצם משמעותית את הסיכון". בתשובה לשאלה "האם סגר הוא לא כישלון?", ענה: "הצלחנו עד עכשיו, כל הקיץ התנהל בצורה שוטפת, לא פגענו בעסקים. הוצאנו 200 מילארד שקל על הסגרים. אנחנו רוצים להרחיק את הסגר ככל האפשר, הטלנו מגבלות שבולמות את מקדם ההדבקה ומול בתי החולים אנחנו פועלים על הרחבת הקיבולת כדי שיוכלו לאשפז עוד חולים ולחסן כמה שיותר".

ראש הממשלה נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: צילום מסך

בתגובה לשאלת חדשות 13, "האם אתה תומך בסגר מוקדם שימנע סגר בחגים", ענה ראש הממשלה: "הכי קל לי לעשות סגר ולשלוח אנשים הביתה, אבל אני מנסה למנוע את הנזק הכלכלי, אני לא אומר שלא נגיע לזה אבל אנחנו מנסים לדחות את זה. יכול להיות שיתווספו עוד הגבלות שיעזרו לנו עם זה".

על שאלת חדשות 13 על מטרת הסגר, ענה ראש הממשלה: "כל הפעולות שנעשה, אם נעשה אותם, המטרה שלהם תהיה להספיק לחסן עוד אנשים. אנחנו יודעים מה הספיקה של בתי החולים בישראל ואנחנו יודעים מתי צריך לעצור כדי לא להגיע לשם".

"הכי קל לי זה ללכת על סגרים ולשפוך כסף וכולם יהיו מרוצים אבל זה יהיה אקט לא הוגן כלפיכם. אתם תיכנסו לחובות בגלל כספי החל"תים, תחשבו כמה בתי חולים יכולנו להקים בכסף של הסגרים."