מתי יחלו ההגבלות ומי יחוייב בבידוד? המדריך להנחיות החדשות

רוב ההגבלות יחלו ב-8 באוגוסט, כאשר מ-20 באוגוסט גם ילדים יידרשו בהצגת בדיקת קורונה שלילית. גם על הכניסה והיציאה מישראל יחולו הגבלות. אבל האם צריך להתארגן לעבוד מהבית? • כל התשובות

זמן צפייה: 02:43

אפילו סביב שולחן הקבינט עצמו לא כל השרים הצליחו לעקוב אחרי ההגבלות שהוחמרו משמעותית - אז ננסה לעשות קצת סדר:

קודם כל, מתי ההנחיות החדשות ייכנסו לתוקף?

רובן כבר החל מיום ראשון הקרוב, 8 באוגוסט. זה כולל את הרחבת התו הירוק לכל חלל סגור - למשל: כניסה למסעדה, קולנוע, אולם תרבות או כל אטרקציה מקורה אחרת תחויב בהצגת אישור על התחסנות או החלמה. מ-20 באוגוסט, יום שישי הבא - גם ילדים בני 12 ומטה יחויבו להציג תוצאה שלילית מ-72 השעות האחרונות.

האם נצטרך לעטות מסכות גם בחוץ?

כשהולכים ככה סתם ברחוב - התשובה היא: עדיין לא. החובה לעטות מסכות תחול, בשטחים פתוחים, רק על מקומות שבהם מתקהלים יותר מ-100 איש. בכל זאת, לא מופרך להעריך שאם תימשך העלייה בתחלואה, הדרישה תהפוך בקרוב לגורפת - מסכות בכל מקום - כמעט ארבעה חודשים לאחר שאפשרו לנו להסיר אותן.

ומה קורה בנמל התעופה?

גם על כניסה ויציאה מישראל יחולו הגבלות חדשות, תלוי בצבע שקיבלה המדינה: למדינות אדומות - אסור יהיה לטוס בכלל, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת החריגים המפורסמת. רשימת המדינות הכתומות כוללת כמעט את כל היעדים האהובים על ישראלים, כולל ארה"ב ויוון. אל המדינות האלו תוכלו לטוס - אבל לחזור היישר לשבוע בידוד, כן גם אם אתם והילדים מחוסנים. הבידוד בחזרה מהן ייכנס לתוקף ביום רביעי הבא, בעוד שבוע.

הילד נדבק בקורונה - האם ההורים מחוייבים בבידוד?

ההנחייה החדשה קובעת שרק הורה לבן פחות מ-12 או ילד חסר ישע שלא מסתדר בכוחות עצמו, ייאלץ להיכנס איתו לבידוד, אבל צריך לומר - אם הילד כבר עצמאי ולא זקוק לטיפול צמוד שלכם, גם אם הוא בן פחות מ-12 - ההורה לא חייב בבידוד.

האם אני צריך להתארגן לעבוד מהבית?

תלוי איפה אתם עובדים. במגזר הציבור תצטמצם העבודה ל-50% נוכחות במשרד. במגזר הפרטי יש רק המלצה לעבור לעבודה מהבית, אבל זה כבר תלוי בכם או במעסיק שלכם.