לאחר הפיגוע בקאבול: פגישת בנט-ביידן תתקיים היום אחה"צ

לאחר שאתמול נדחתה הפגישה בעקבות הפיגוע הקשה שהתרחש בשדה התעופה של בירת אפגניסטן, הבית הלבן הודיע על המועד החדש למפגש בין המנהיגים שייערך היום ב-17:25

זמן צפייה: 01:28

לאחר שנדחתה בשל הפיגוע בשדה התעופה בקאבול, הבית הלבן הודיע כי פגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן תתקיים היום (שישי) בשעה 17:25. עקב השינוי בלוח הזמנים בנט ופמלייתו ייאלצו לבלות את השבת בוושינגטון. בנט הגיב הלילה לפיגוע הקשה שאירע אתמול בשדה התעופה של קאבול, בירת אפגניסטן ואמר: "אנו עומדים לצדכם בשעה קשה זו כפי שארה"ב עומדת לצד ישראל לאורך השנים".

לדברי גורם מדיני, המשלחת הישראלית הגיעה עם "שאיפה מוגדרת - ליצור קשר בלתי אמצעי בין בנט לביידן". בנוגע להסכם הגרעין, לדברי הגורם נמצא קשב רב בצד האמריקני: "הם מבינים שאולי אנחנו במציאות שבה אין הסכם וגם אם יהיה הסכם יש חורים. ראש הממשלה חושב שאין טעם לחזור להסכם הקודם בגלל שהוא מכסה רק אלמנט אחד, רק את העשרת האורניום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רומן זדורוב שוחרר למעצר בית: "אמת יש רק אחת"

הפיגוע באפגניסטן: מעל 60 הרוגים כולל 10 חיילים אמריקניים

משרד הבריאות: החיסון ה-3 יעיל ב-97% במניעת תחלואה קשה בנגיף

לויד אוסטין ונפתלי בנט
לויד אוסטין ונפתלי בנט | צילום: אבי אוחיון, לע''מ

"הסרת הסנקציות תיתן לאיראנים בוסט כלכלי שמייתר את עניין ההעשרה. המטרה כרגע היא להשאיר את איראן במרחק של שנה מפצצה", הסביר הגורם המדיני. "רוח חדשה זו תפיסה הוליסטית. כפי שהוא מנהל את הממשלה הרחבה הזו של התכנסות לדברים שמסכימים עליהם. גם אי ההסכמות רכות. לא שוברים כלים ולא מתנהגים בדרך לעומתית באופן פומבי".

זו תהיה הפעם הראשונה זה 12 שנה בה יצפו אזרחי ישראל בפניו של ראש ממשלה, שאיננו בנימין נתניהו, מתקבל בבית הלבן לפגישה עם נשיא ארה"ב. פוליטיקאים רבים שאפו לזה במשך שנים ארוכות אך נפתלי בנט הוא שזכה להגשים זאת. בנט מקווה להתחיל היום את המסע שלו לצבירת פופולריות מחודשת. לפגישה ישנה חשיבות פוליטית עבור בנט - לא רק מעצם התמונה שבכוחה לשוות לו מראה מנהיגותי - אלא גם משום התכנים שיעלו בה.

אמש נפגש בנט עם בכירי הממשל האמריקני, בהם מזכיר ההגנה אוסטין לויד ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. בשיחתם, בנט ובלינקן סיכמו לקדם את תוכנית הפטור מוויזה לישראלים המגיעים לארה"ב אך דרושה עבודת מטה נוספת עד שהעניין יוסדר באופן סופי. לדברי גורם מדיני, זו "מחווה של הממשל לאזרחי ישראל".

בשיחתו עם מזכר המדינה האמריקני אמר בנט כי "לישראל אין בת ברית אמינה יותר מישראל", וכי הוא מביא עימו "רוח חדשה מישראל של חברים שיש להם דעות שונות אך עובדים יחד בשיתוף פעולה". בלינקן הגיב כי "ביידן מצפה במיוחד לפגוש אותך כפרטנר החדש שלו. נעבוד יחד כדי לקדם אג'נדה חזקה משותפת כדי להתמודד עם האתגרים שאנחנו ניצבים מולם".