משרד הבריאות: החיסון ה-3 יעיל ב-97% במניעת תחלואה קשה בנגיף

לפי נתוני היעילות, כשבוע לאחר קבלת מנת הבוסטר, יעילותו עולה ל-86%, ולאחר 16 ימים יעילותו מזנקת ל-95% במניעת הדבקה; חברות תעופה עתרו לביהמ"ש בדרישה לשנות את תקנות הבידוד לשבים מחו"ל

זמן צפייה: 05:05

לצד הקצב הגובר בהתחסנות בחיסון השלישי, אמש (רביעי) פורסמו נתוני היעילות של חיסון הבוסטר, לפיהם חלה עלייה דרמטית ברמת ההגנה מהנגיף. לדברי משרד הבריאות, כשבוע לאחר מועד קבלת החיסון, יעילותו עולה ל-86%, ולאחר 16 ימים היעילות מזנקת ל-95% אחוזים במניעת הדבקה ו-97% אחוזים במניעת תחלואה קשה בנגיף הקורונה. "תופעות הלוואי למי שחלה בקורונה נפוצות וקשות לאין שיעור מתופעות הלוואי המעטות שנצפו לאחר החיסון", אמר ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה בכללית.

לצד הנתונים המעודדים הללו, עולה השאלה מדוע במשרד הבריאות ממשיכים להטיל מגבלות על כשני מיליון ישראלים שכבר קיבלו את החיסון השלישי? שנאלצים לשהות בבידוד לאחר חזרתם מחו"ל. בעקבות זאת, חברות התיירות עתרו לבית המשפט בדרישה לשנות את התקנה המחייבת כאמור גם מחוסנים בחיסון השלישי ששבו מחו"ל להיכנס לבידוד מלא. כמו כן, בין התומכים בשינוי ההנחיה גם גורמים מקצועיים בכירים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רומן זדורוב שוחרר למעצר בית: "אמת יש רק אחת"

בשל הפיגוע באפגניסטן: דחייה בפגישת בנט-ביידן למועד לא ידוע

בתי החולים שוללים את פתרון האוצר: "נמשיך במתכונת חירום"

נתב''ג, קורונה
נוסעים מחו''ל מגיעים לנתב''ג | צילום: רויטרס

פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, טען כי "ניתן לקצר את הבידוד כי אנחנו יודעים שזמן ההפרשה של הנגיף של אנשים שהם מחוסנים הוא הרבה יותר קצר. אנחנו יכולים לשלב את זה עם, למשל, מניעה של התו הירוק למשך כמה ימים כדי שאותו אדם אולי לא יהיה בבידוד אבל מצד שני לא ילך לאירועים המוניים או אירועים שהם מחוללי הדבקה, כדי להקל, בכל זאת לתת יתרון למי שמחוסן, כי ברור שיש לו יתרון בריאותי בעניין הזה".

כזכור, משרד הבריאות סימן את נמל התעופה בן גוריון כמוקד התחלואה בתחילת הגל הרביעי, אך מאז הנגיף כבר התפשט לכל רחבי הארץ ורוב ההדבקה קורות בבית, ביישובים ובהתקהלויות, ולא בנמל התעופה, מה שגור לפעמים להזנחה של אירועים המוניים בתוך הארץ. בתוך כך, נכון לעכשיו החיסון השלישי מצליח לבלום את העלייה במספר החולים שמצבם קשה, אבל לא את העלייה הכללית במספר הנדבקים.