בתי החולים שוללים את פתרון האוצר: "נמשיך במתכונת חירום"

משרד האוצר הודיע כי תועבר מקדמה מיידית של יותר מ-100 מיליון שקלים ל-7 בתי החולים הציבוריים. מנהלי בתיה"ח שללו על הסף: "זו שיטת סלמי להרעיב אותנו"

בית חולים לניאדו

המחלוקת על תקצוב בתי החולים הציבוריים נמשכת: משרד האוצר הודיע הערב (חמישי) כי יעביר מאה מיליון שקלים באופן מיידי לשבעת בתי החולים הציבוריים שעברו לעבוד במתכונת חירום בשל אי יכולת לשלם לספקים ולעובדים. עם זאת, מנהלי בתי החולים הודיעו כי הם לא מקבלים את המתווה ובכוונתם להמשיך במתכונת חירום ללא הגבלת זמן.

שר האוצר אביגדור ליברמן הנחה את החשב הכללי להעביר את הכסף על חשבון כספי הסיוע שהובטחו להם לשם התמודדות עם משבר הקורונה. אמש התקיימה פגישה בין מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב לבין שר הבריאות ניצן הורוביץ שם הוחלט כי יתר הכספים יועברו בהמשך, עם השלמת מבחני התמכות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל הפיגוע באפגניסטן: דחייה בפגישת בנט-ביידן למועד לא ידוע

בתי החולים שוללים את פתרון האוצר: "נמשיך במתכונת חירום"

בדרך לסליחות: תקפו ודקרו צעיר ערבי | תיעוד

מנהלי בתי החולים הציבוריים, כאמור, לא הסכימו לקבל את הפשרה והודיעו כי העבודה במתכונת שבת תימשך עד אשר יגיעו להסכמים מלאים עם האוצר. לטענתם, משרד האוצר נוקט ב"שיטת הסלמי" שמטרתה "להרעיב את בתי החולים. שיתוף הפעולה של משרד הבריאות עם שיטת הטפטוף וההרעבה - מביש ומבזה את מערכת הבריאות בשיא משבר הקורונה".