אלפי מפגינים בבלפור; המשטרה חסמה פעילי ימין מלהתקרב למוחים

ההפגנות מחוץ לבית רה"מ נמשכות, כאשר גם אנשי "לה פמיליה" הגיעו למקום והורחקו מההמון על ידי שוטרים. מפגינות שוב התערטלו במהלך המחאה. נציג משטרת מחוז י-ם: "המחאה מתקיימת בצורה מופתית"

זמן צפייה: 00:58

אלפי מפגינים הגיעו הערב (חמישי) בפעם השלישית השבוע לבלפור על מנת להפגין מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. למקום הגיעו גם פעילי ימין ואנשי "לה פמיליה", אך המשטרה חסמה אותם מלהתקרב למפגינים. חמישה חשודים נעצרו בחשד למכית ואספקת אלכוהול ותקיפה.

גם הערב מפגינות התערטלו במהלך המחאה בכיכר פריז, אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות מפגינה שישבה חשופת חזה על המנורה מחוץ לכנסת. מאוחר יותר כמה פעילי ימין החלו לשיר שירי הלל ליגאל עמיר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אוחנה התעמת עם צמרת המשטרה: היחס שלכם למפגינים עדין מדי

עימותים בין מפגינים לשוטרים במחאה בירושלים: 34 נעצרו

מפגינות מתערטלות בהפגנה בבלפור
מפגינות מתערטלות בהפגנה בבלפור

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2007232225' autoplay='0' credit='' desc='פעילי "לה פמיליה" בבלפור' kid='1_zozf995g' duration='18'']

אלון חלפון, נציג של משטרת מחוז ירושלים, התייחס להפגנה ואמר כי "אנחנו נוהגים ביד רכה עם כולם. אנחנו מאפשרים לקיים מחאה, שאגב מתקיימת בצורה מופתית ושקטה מכל הכיוונים. אנחנו שמחים שזה קורה בצורה לגיטמית כזו, אין לנו שום בעיה עם זה. אנחנו מגיבים למה שמופעל כלפינו".

"אני חושב שרואים שההפגנות מתקיימות בצורה לגיטימית וחיובית, למעט מקרים בודדים של הפרות", ציין. "רוב הציבור מוחה בצורה תרבותית ושקטה וזה מה שאנחנו רוצים לראות ולאפשר".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2007232312' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='מחאות בבלפור' kid='1_4zs2mpkt' duration='112'']

במהלך המחאה חולקו פליירים למפגינים, שמבקשים להיות בשקט בשעה 23:00 על מנת לא להפריע לשכנים. "תושבי רחביה שסובלים מהרעש של המחאה שלנו הם לא אויבים שלנו וחשוב להקשים גם לכאבם", נכתב. "הרחובות שייכים לכולנו, אנחנו לא נגדם ולא נגד השוטרים. מחובתנו להוכיח לכולם שאפשר גם אחרת".

פליירים שחולקו במחאה
פליירים שחולקו במחאה