בג"ץ הוציא צו על תנאי לרה"מ: "נמק מדוע לא ימונו מיד שרים"

כחודש לאחר שהיועמ"ש פנה לממשלה בדרישה למנות שרים קבועים, שופטי העליון קבעו כי עליה להסביר עד יום ראשון מדוע חל עיכוב במינויים • נדחתה העתירה שדרשה להוציא את נתניהו לנבצרות

זמן צפייה: 00:50

בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו על תנאי, שדורש מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשר הביטחון בני גנץ לנמק עד יום ראשון הקרוב מדוע חל עיכוב במינויים של שרים קבועים בממשלה - בייחוד במשרד המשפטים.

בד בבד, בג"ץ דחה היום את העתירה לפיה יש להוציא את ראש הממשלה לנבצרות. "לא קמה עילה להתערב בקביעת היועץ המשפטי לממשלה כי בשלב זה לא התבססה עילה שבגינה נבצר מהמשיב למלא את תפקידו", נכתב בהודעה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחשש ממוטציות: משרד הבריאות פרסם אזהרת מסע לשבע מדינות

"היא הרגה לי את הילד": אם תקפה גננת שלטענתה הכתה את בנה

חקירה ראשונית של אירוע שיגור הטיל הסורי: לא בוצע יירוט בפועל

Israel's Prime Minister Netanyahu Speaks With Cabinet Secretary Mandelblit During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבוע היועץ המשפטי לממשלה הורה למזכיר הממשלה שלא לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני עד שימונה שר משפטים קבוע, זאת בשיא המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן כפי שנרשמה בחודש האחרון.

"מצב בו משרד המשפטים יוותר ללא שר מכהן יגרום לפגיעה קשה בעבודה המשרד ובתפקוד הממשלה - על כל הכרוך בכך", התריע מנדלבליט. "מצב שבו מדינת ישראל תיוותר ללא שרים, וללא שר משפטים מכהן, הוא מצב חריג ביותר וחמור מבחינה משטרית".