חקירה ראשונית של אירוע שיגור הטיל הסורי: לא בוצע יירוט בפועל

שעות לאחר האירוע החריג, צה"ל עדכן כי לא בוצע יירוט לעבר טיל הנ"מ ששוגר מסוריה • תושבת הדרום שחלקי הטיל נחתו בחצר ביתה: "אם זה היה קורה אחר הצהריים, זה היה נגמר אחרת"

זמן צפייה: 06:22

צה"ל פרסם הבוקר (חמישי) את ממצאי תחקיר התקרית החריגה שאירעה הלילה, אז שוגר טיל נ"מ מסוריה לעבר ישראל ונפל בשטח פתוח סמוך לדימונה. מהתחקיר עלה כי נגד הטיל ששוגר לא בוצע כל יירוט. בד בבד, סגן מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה באיראן הגיב על ההתרחשויות ואמר: "על היישות הציונית לדעת כי פלגי ההתנגדות נמצאים קרוב לבסיסים שלה".

שר הביטחון בני גנץ התייחס לאירוע ואמר: "צה"ל פעל נגד נכסים הכרחיים למניעת פגיעה פוטנציאלית בישראל. נורה טיל נ"מ מדגם SA5 שחצה את המרחב והיה ניסיון ליירט אותו, ניסיון שלא צלח. אנחנו עדיין מתחקרים את האירוע. ברוב המקרים אנחנו מגיעים לתוצאות אחרות. כאמור נתחקר אותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יהודה משי זהב ניסה לשים קץ לחייו – מצבו מוגדר אנוש

רכב התנגש במסעדה בבת ים – אישה כבת 60 נפצעה קשה מאוד • תיעוד

תקרית בגבול מצרים: מבריח ישראלי נהרג מירי צה"ל

שאריות הטיל ששוגר מסוריה לעבר ישראל
שאריות הטיל ששוגר מסוריה לעבר ישראל | צילום: מבזק דרומי

בד בבד, סוניה רביבו, תושבת אשלים שבנגב שבחצר ביתה נמצאו חלקי הטיל, סיפרה כי "בשתיים בלילה שמעתי בום חזק וחשבתי שמשהו נפל בתוך הבית. סרקתי את האזור אך לא מצאתי משהו מיוחד. בבוקר הכנו קפה וישבנו בחוץ , ואז בעלי ראה ברזלים בתוך הבריכה".

"התקשרנו למשטרה", הוסיפה סוניה, "והיא הגיעה במהירות. יחד עם השוטרים, בא אלינו גם אלוף הפיקוד". לטענתה, לא נשמעה אזעקה שתזהיר את התושבים. "יש לי שלושה ילדים בבית, ואם זה היה קורה באמצע היום - זה היה עוד יותר מלחיץ ומפחיד".

הטיל שנחת בסמוך לדימונה
הטיל שנחת בסמוך לדימונה

הלילה, כאמור, צבא אסד שיגר טיל נ"מ כתגובה לתקיפת חיל האוויר בכמה יעדים באזור דמשק, אשר אירעה זמן קצר קודם לכן. הטיל נפל בשטח פתוח במרחב הפזורה הבדואית ערערה. לא נגרם נזק לאדם או לרכוש. הדי פיצוצים נשמעו באזור ירושלים. תושבי כפר אבו קריאנת, הסמוך לדימונה, טענו זמן קצר לאחר האירוע כי נשמע קול פיצוץ חזק מאוד ובתיהם רעדו.

על פי דיווח סורי, בתקיפה הישראלית נהרג קצין סורי אחד ונפצעו שלושה חיילים. לפי הדיווח, ההגנה האווירית הסורית יירטה "את רוב טילי האויב", לשון ההודעה. מדובר צה"ל נמסר כי הירי הסורי אינו מכוון וכי מדובר בזליגה. בתגובה לזליגה, צה"ל תקף את הסוללה ששיגרה את הטיל וסוללות טילי קרקע אוויר נוספות במרחב הסורי.