רה"מ לצד שר ההגנה של ארה"ב: לא ניתן לאיראן להגיע לנשק גרעיני

נתניהו נפגש עם לויד אוסטין ואמר כי "טהראן היא האיום הגדול ביותר במזרח התיכון - וממשיכה לקרוא לחיסולנו". שר ההגנה האמריקני לא הזכיר את איראן, אך אמר: "ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר ההגנה האמריקני לויד אוסטין
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר ההגנה האמריקני לויד אוסטין | צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. בהצהרה משותפת שמסרו השניים אמר נתניהו כי "אנו מתמודדים עם גורמים שמאיימים על שתי המדינות. האיום הגדול ביותר במזרח התיכון הוא המשטר באיראן. טהראן ממשיכה לתמוך בטרור ולקרוא להשמדת ישראל".

"שנינו מסכימים שאיראן לא צריכה נשק גרעיני ומבינים את החשיבות במניעת מלחמה", הוסיף ראש הממשלה. "המדיניות שלי ברורה - לא אתן לאיראן להגיע ליכולות גרעיניות כדי לאיים על ישראל. נמשיך להגן על עצמנו מול האגרסיביות האיראנית". אוסטין עצמו לא התייחס לאיראן בדבריו, אך הביע את מחויבות מדינתו לביטחון ישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: הליכוד יכול לספור את אצבעות סיעת ימינה לטובת הקמת ממשלה

איראן מנסה לפתות ישראלים לבוא למפגשים בחו"ל – כדי לחטוף אותם

ישועה מעיד: "כל ידיעה שלילית על נתניהו בסוף מובילה לפיצוץ"

קודם לכן, ביקר אוסטין עם שר הביטחון בני גנץ ביד ושם. גנץ אמר לעמיתו האמריקני כי "כבן לניצולי שואה, אני יודע שהזיכרון הוא יותר מהעבר והוא מחייב אותנו בהווה. כשם שהמנהיגות העולמית נקראה לנשק בתקופות החשוכות בעולם, אסור לנו להירתע מאחריותנו בהווה. עלינו לתת משמעות אמיתית למילים 'לעולם לא עוד' על ידי התמודדות מול פעולות המאיימות על הביטחון העולמי".

שר הביטחון בני גנץ יחד עם שר ההגנה האמריקני הגנרל בדימוס לויד אוסטין
שר הביטחון בני גנץ יחד עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין | צילום: דובר צה''ל

אתמול, היה זה גנץ שהתייחס לאיום האיראני, ואמר כי "המשטר בטהראן הוא איום אסטרטגי על העולם - נמשיך לעבוד יחד עם ארה"ב כדי לוודא שכל הסכם יבטיח את האינטרסים החיוניים של הקהילה הבין-לאומית ויימנע מרוץ חימוש גרעיני".

"הדגשתי בפני אוסטין שישראל רואה בארה"ב שותפה מלאה בכל החזיתות המבצעיות, כאשר הראשונה בהן היא איראן", הוסיף גנץ, שבהמשך הודה לשר ההגנה על "המחויבות הבלתי מתפשרת של ארה"ב לשמירה על יתרונה האיכותי של ישראל".