רע"ם באולטימטום לבנט: העבר סמכויות מנהלת הבדואים – עוד היום

במפלגה הערבית דרשו מראש הממשלה כי יקיים משאל על העברת סמכויות המנהלת ממשרד הכלכלה למשרד הרווחה. אם לא יעשה כן, איימו ברע"ם כי לא יהיו מחויבים יותר למשמעת הקואליציונית

זמן צפייה: 01:53

מפלגת רע"ם הציבה היום (רביעי) אולטימטום לראש הממשלה נפתלי בנט, לפיו עליו לקיים עוד היום משאל טלפוני להעברת סמכויות מנהלת הבדואים ממשרד הכלכלה למשרד הרווחה והשירותים החברתיים. אם לא יעשה זאת, איימו ברע"ם כי לא יהיו מחויבים יותר למשמעת הקואליציונית.

בתוך כך, מוקדם יותר היום חבר הכנסת ווליד טאהא מרע"ם כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הודעתי לקואליציה שחברי הכנסת של רע"ם לא ישתתפו בדיוני הועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בג״ץ התיר פונדקאות לזוגות גברים בישראל – בתוך חצי שנה

בנט: "סגרנו עסקה עם פייזר להקדמת משלוח החיסונים ל-1 באוגוסט"

לאחר 12 שנים: משפחת נתניהו עזבה את המעון הרשמי בבלפור

עבאס, בנט,לפיד חותמים על הסכם קוראליציוני
נפתלי בנט, יאיר לפיד ומנסור עבאס חותמים על ההסכם הקואליציוני | צילום: מפלגת רע''ם

זאת ועוד, חבד הכנסת מאזן גנאים (רע"ם) איים היום כי יפעל להפיל את הממשלה במקרה של תקיפה בעזה. בתגובה, חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר: "הזהרנו וזה קורה, בנט ולפיד שבויים בידי האחים המוסלמים שיורקים לעם ישראל בפרצוף. הקמת ממשלה הנשענת על תומכי טרור חושפת שוב את הטעות ההיסטורית שעשו בנט ולפיד בלגיטמציה שהעניקו לתומכי טרור".

לצד זאת, התלות של הקואליציה במפלגות הערביות גדלה, כאשר המפלגות המרכיבות אותה מבינות כי ללא העזרה של המשותפת - העברת התקציב היא משימה בלתי אפשרית. בעקבות כך, הקואליציה החלה במגעים ראשונים עם הרשימה המשותפת, שהעלתה בעיקר דרישות כלכליות. נכון לעכשיו, המפלגה הערבית נכונה לסייע לקואליציה בהעברת התקציב.