בנט: "סגרנו עסקה עם פייזר להקדמת משלוח החיסונים ל-1 באוגוסט"

רה"מ הודיע כי לאחר שקיים שיחות עם מנכ"ל ענקית התרופות, הושג הסכם שיאפשר מלאי רציף של חיסוני קורונה במדינה • 261 נדבקים חדשים אתמול - 0.6% מהבדיקות חיוביות

זמן צפייה: 05:04

‏ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הבוקר (ראשון) כי הושג הסכם עם ענקית התרופות פייזר, לפיו משלוח הכולל 200 אלף מנות חיסון נגד הקורונה ינחת בארץ כבר ב-1 באוגוסט. "אחרי שורת שיחות עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, סגרנו אתמול בלילה עסקה להקדמת משלוח החיסונים, דבר שיבטיח מרגע זה מלאי רציף של חיסונים במדינת ישראל", אמר בנט. במקביל, ישיבת הממשלה אישרה את מינויו של פרופסור נחמן אש למנכ"ל משרד הבריאות.

בתוך כך, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה היום כי "אנו עובדים מסביב לשעון כדי להקדים את משלוח החיסונים. המטרה היא שתהיינה מספיק מנות כדי שאפשר יהיה לשחרר את ההגבלות, וגם להמשיך לחסן בני נוער". את הדברים אמרה בריאיון בגל"צ. החל מהבוקר, כזכור, כבר לא ניתן לחסן מפני קורונה את מי שירצה לקבל את החיסון הראשון.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בד בבד, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 261 נדבקים חדשים בקורונה. זאת, לאחר שבוצעו כ-50 אלף בדיקות, ו-0.6% מהן היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנשאים הפעילים בישראל ל-4,130. בבתי החולים בארץ ישנם 44 חולי קורונה במצב קשה, מהם 12 מונשמים. מניין המתים עומד על 6,436.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר 12 שנים: משפחת נתניהו עזבה את המעון הרשמי בבלפור

תמונות לוחם שנפל בצוק איתן נגנבו ממשפחתו: "תלשו חלק מהנשמה"

סוכלה הברחת אמל"ח בצפון: "הגדולה ביותר בשנים האחרונות"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כזכור, אמש פורסם בחדשות 13 כי משרד הבריאות ימליץ לפתוח את בתי הספר במתכונת של קפסולות - זאת חודשיים לפני פתיחת שנת הלימודים הבאה. מטרתה של ההחלטה במערכת החינוך היא להמנע מלמידה מרחוק ולאפשר לתלמידים להגיע לבתי הספר, אך עם סיכון מינימלי להתפרצות קורונה נוספת.

בנוסף, לחדשות 13 נודע כי במערכת הבריאות יבקשו מקבינט הקורונה דחייה של חודש נוסף בכניסת התיירים למדינה, ל-1 בספטמבר, לאחר שכבר נדחה בעבר המועד ל-1 באוגוסט. בתעשיית התיירות בארץ ציפו לכניסת התיירים לאחר השנה הקשה שעברה עליהם אך כנראה ייאלצו להמשיך ולחכות.