אושר מינויו של עמית איסמן לפרקליט המדינה - 3 שרות נמנעו

מיכאלי, זנדברג ותמנו שטה נמנעו מלהצביע בעד או נגד מינויו של איסמן, זאת ברקע הטענות נגדו • הממשלה אישרה גם את מינויו של ערן דוידי למנכ"ל משרד המשפטים ואת רם בלינקוב למנכ"ל האוצר

פרקליט המדינה עמית איסמן | צילום: חדשות 13

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה, זאת לאחר שנה וחצי שאף אדם לא אייש את התפקיד באופן קבוע. השרות מרב מיכאלי, תמר זנדברג ופנינה תמנו שטה נמנעו מלהצביע בעד או נגד, זאת ברקע הטענות נגדו. בלשכתה של תמנו שטה הסבירו את ההחלטה של השרה, ומסרו כי "איסמן הסתבך בעבר עם מספר אמירות שנויות במחלוקת שתוכנן אמירות מיניות לא ראויות".

בתוך כך, הממשלה אישרה גם את מינויו של רם בלינקוב לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר, את מינויו של יאיר פינס לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, את מינויו של עו"ד ערן דוידי לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים וכן את מינויו של שלום שלמה למזכיר הממשלה. כל בעלי התפקידים החדשים יחלו בעבודתם באופן מיידי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

האסון במירון: נשיאת העליון לשעבר תעמוד בראש ועדת החקירה

רוני נומה מונה לפרויקטור הקורונה בנתב"ג; ת"א הפכה לעיר צהובה

גבר כבן 50 נורה ונהרג בלוד – חצי שנה לאחר שאביו חוסל

עו''ד עמית איסמן | צילום: חדשות 13

שר המשפטים גדעון סער בירך על מינויו של איסמן, ומסר: "המינוי יחלץ את פרקליטות המדינה מתקופה ממושכת של יותר משנה וחצי שבה תפקיד פרקליט המדינה היה לא מאוייש. עובדה זו לא יכולה שלא לפגוע בתפקוד מערכת חיונית זאת. התרשמתי מתוכניותיו של איסמן לתפקיד, הכוללת שינויים חשובים בעבודת הפרקליטות. אני מאמין ביכולותיו וכישוריו להצליח בתפקיד החשוב".

מנגד, יו"ר נעמת חגית פאר זעמה על החלטת הממשלה, ואמרה כי "מדובר במסר בעייתי שמעבירה ממשלת ישראל לציבור כאשר היא מחליטה למנות לתפקיד אדם שיחסו לנשים בעבר היה מזעזע. הגיע הזמן שבישראל הבחינה תהיה גם על פי נורמות וערכים - קל וחומר כאשר הדבר נוגע למינוי לתפקיד שומר סף שאמור להוות דוגמה אישית".

חברת הכנסת תמנו שטה
חברת הכנסת תמנו שטה | צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

רם בלינקוב בן ה-65 כיהן במשך שלוש שנים כיו"ר חברת נת"ע, וכן שימש בעברו כממונה על התקציבים באוצר, מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל. בנוסף, כיהן בלינקוב בתפקידים שונים במגזר בפרטי, בהם סמנכ"ל כלכלה ולוגיסטיקה בחברת בזק, מנכ"ל הוט ומנכ"ל 012 קווי זהב.

שר האוצר אביגדור ליברמן בירך על מינויו של בלינקוב, ואמר עליו כי הוא "אדם עתיר ידע", כלשונו. "אמנם האתגרים העומדים בפניו רבים, אך אני בטוח כי ידע לשלב זרועות עם כלל הגורמים הרלוונטיים ויחד נביא להצלחת המשק וכלכלת ישראל".