יאיר לפיד: "הניסיון של הליכוד לפרק אותנו – לא יעבוד"

בכיר כחול לבן אמר לחדשות 13 כי הוא עדיין צופה הקמת ממשלת אחדות עם הליכוד - אך ללא נתניהו, ואמר: "נקים את הכנסת ונתקדם" • לוין: "גנץ לא ביקש להיות ראשון ברוטציה - אין בכך היגיון"

זמן צפייה: 09:54

הפלונטר הפוליטי: חבר הכנסת כחול לבן הכחיש הערב (ראשון) בריאיון לחדשות 13 את הדיווחים על המחלוקות במפלגתו. "יש ניסיון של נתניהו לתאר אותנו כשתי מפלגות, לא יילך לו", אמר. "כחול לבן פועלת בעצה אחת, אנחנו מדברים ביחד, מתמודדים עם משברים שלא היו כמותם – בריאותי ודמוקרטי. הליכוד עוסק בהפצת שמועות – זאת הדרך לפרק מפלגה, להפיץ שמועות שאנחנו מתפרקים כדי שנתחיל לחשוד אחד בשני".

לפיד התייחס גם למאמצים להקמת ממשלה, ואמר: "האדם היחיד שיכול להקים ממשלה בישראל ב-21 הימים הקרובים זה בני גנץ, לפי החוק, ואני מאמין שעד סוף המנדט של בני נצליח להקים ממשלה".

בנושא התחייבות כחול לבן שלא להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת או לצד נתניהו אמר: "הממשלה שאנחנו מעוניינים בה מהיום הראשון היא ממשלת אחדות עם הליכוד. אנחנו נקים את הכנסת ואז יתבהר לליכוד ולנתניהו שאין להם היתכנות להקים ממשלה. אני אומר לנתניהו: כל מה שאתה צריך להגיד זה 'אני שני'".

עוד בחדשות 13:

נתניהו הציע להטיל קנסות על אזרחים – היועמ"ש בלם אותו

הליכוד: אם יו"ר הכנסת יוחלף – המגעים לאחדות יופסקו

פרסום ראשון: החוק שיקשה על הפרת הסכם הרוטציה בין נתניהו לגנץ

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

הליכוד מסר בתגובה לדברי לפיד: בזמן שאזרחי ישראל זקוקים לממשלת חירום שתילחם להצלת חיים ולהצלת המשק, יאיר לפיד פועל רק מתוך שיקול אחד: איך הוא יהיה ראש ממשלה. ברגע מבחן למנהיגות ואחריות, יאיר לפיד התגלה כפוליטיקאי קטן שטובתו האישית חשובה לו יותר מטובת המדינה.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2203202006 ' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם השר יריב לוין' kid='1_0o7gbeuy' duration='545'']

מוקדם יותר הערב התייחס גם שר התיירות יריב לוין למאמצים להרכבת ממשלה ואמר: "יש לנו קווי מתאר מוסכמים עם כחול לבן לממשלה. קיבלתי מראש הממשלה אישור לעשות ויתורים מרחיקי לכת לטובת הקמת ממשלה. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לא דרש להיות ראשון ברוטציה, משום שהם מבינים שאין בדרישה כזו היגיון או הלימה לתוצאות הבחירות".

"המצב פשוט, ישראל זקוקה לממשלה מתפקדת, ואי אפשר להמשיך במצב הנוכחי", המשיך. "ראש הממשלה נתניהו אמר לכחול לבן שיקבל את תנאיהם - והם סירבו להקים ממשלת אחדות. במקום זאת, הם פונים להדחת יו"ר הכנסת".

חרף טענות לפיד - בכחול לבן יש שני מחנות ברורים / רביב דרוקר וספי עובדיה

על אף טענות לפיד לאחדות בקרב הנהגת המפלגה, יש בכחול לבן שני מחנות מאוד ברורים: גנץ ואשכנזי בצד אחד, ולפיד ויעלון בצד השני. גנץ זועם על לפיד על שאינו מוכן לקבל את מרותו, ומסכל את ההצטרפות לממשלת האחדות. יש גורמים במפלגה שרוצים לקיים הצבעה בנושא – אך סביר כי לפיד לא יקבל זאת.

בתוך כך, בג"ץ צפוי לפסוק לטובת כחול לבן שעתרה נגד עיכוב פתיחת הכנסת. גורמים משפטיים אמרו הערב לחדשות 13 כי התעקשותו של היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, לממשלת אחדות – אינה עניין משפטי, אלא פוליטי וכי השאיפה לאחדות לא יכולה להגיע על חשבון שלטון הרוב.