נתניהו הציע להטיל קנסות על אזרחים - היועמ"ש בלם אותו

פרסום ראשון: גורמים שהשתתפו בישיבת הממשלה אמרו שרה"מ ניסה להקשיח את ההגבלות על תנועת ישראלים במרחב. לדבריהם, מנדלבליט הבהיר לו כי "הצו לא כולל איסור מוחלט לצאת מהבית"

זמן צפייה: 01:32

מגפת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה ביום חמישי להורות על הטלת קנסות על אזרחים שיצאו מבתיהם – למרות שהנחיות משרד הבריאות לא כוללות איסור מוחלט על יציאה מהבית. דברים אלו נאמרו במהלך ישיבת ממשלה שהתקיימה בשיחת טלפון, כך על פי גורמים שהשתתפו בשיחה.

לפי כמה גורמים שהשתתפו בישיבה נתניהו אמר כי "צריך לשקול לתת קנסות גם לאנשים שהולכים ברחוב" ולא יצאו להצטיידות או לרופא. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר לנתניהו כי דרישה זו אינה ניתנת אכיפה. "זה מאוד בעייתי. הצו לא כולל איסור מוחלט לצאת מהבית", אמר מנדלבליט. נתניהו לא ויתר ואמר בתגובה: "אם אנשים לא יהיו ממושמעים נעשה גם את זה".

עוד בחדשות 13:

7 חולי קורונה ומאות בבידוד במושב בדרום; התושבים נשארים בבתים

מספר החולים ממשיך לזנק: 883 אובחנו עם קורונה בישראל

"עוד מעט זה יעבור": ילדי ישראל מדברים על נגיף הקורונה

Israel's Prime Minister Netanyahu Speaks With Cabinet Secretary Mandelblit During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

הצו להגבלת התנועה עליו החליטה ממשלה ביום חמישי עדיין לא פורסם ברשומות ולכן צפוי להיכנס לתוקף רק מחר (ראשון).

הצו עליו הוחלט ביום חמישי אינו כולל, כאמור, איסור מוחלט ליציאה מהבית. הצו גם מתיר בצורה מפורשת לאזרחים לצאת מהבית לפעילות ספורט כל עוד היא בקבוצה של עד חמישה אנשים וכן מתיר לצאת לאזור קרוב לבית ולפרק זמן קצוב "לצורך התאווררות".

הצו גם לא כולל הטלת סנקציות כלשהן על אנשים פרטיים שנמצאים ברחוב, וקנסות יוטלו רק על בעלי עסקים שלא מונעים התקהלויות בתוך בתי העסק שלהם ואנשים שמארגנים התקהלויות כמו מסיבות או חתונות.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נתניהו והגורמים הבכירים צפויים לדון הערב בהחמרת ההנחיות. זאת, בעקבות התנהגות הציבור במהלך סוף השבוע - שבמהלכו נצפו ישראלים רבים מסתובבים במרחבים הציבוריים, חרף ההגבלות.

דיון זה מגיע לאחר שמשרד הבריאות הזהיר מפני הקשחת הצעדים, בשל ההתקהלויות הרבות שהתרחשו במקומות הציבוריים. "במידה שהציבור לא יענה להנחיות - לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים", נמסר ממשרד הבריאות.