חשש בימינה: למרות הבטחותיו - נתניהו מנסה להחליש את המפלגה

בכירים במפלגה טוענים כי רה"מ מדבר בכנסים על האפשרות שבנט ושקד יחברו לממשלה בראשות גנץ - וחוששים שאם כחול לבן תוביל לקראת הבחירות הוא יגביר את הפעילות נגדם - כפי שלדבריהם קרה בעבר

זמן צפייה: 01:08

בחירות 2020: בכירים במפלגת "ימינה" טוענים בימים האחרונים כי על אף הבטחותיו של רה"מ נתניהו, הוא בוחר במסרים שכל מטרתם היא להחליש את המפלגה. לטענתם, הוא מדבר בכנסים שונים על האפשרות שבנט ושקד יחברו לממשלה בראשות גנץ.

מאז שנתניהו יסד את גוש ה-55 אמורה להיות הפסקת אש במחנה הימין בניגוד למה שראינו במערכות בחירות קודמות, אך בימינה שמו לב שהמסרים המדיניים לא מצליחות לעורר את השטח בימין וחוששים שבמידה וכחול לבן תוביל לקראת הבחירות - המסרים השליליים נגדם יגברו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בנט: "ימינה אינה בלוק טכני – סיעה מאוחדת לפני ואחרי הבחירות"

נתניהו: "נזכה לגיבוי אמריקני לסיפוח; הליך המיפוי בעיצומו"

גנץ בעוטף עזה: "אעשה הכול להימנע ממלחמה – אך לא בכל מחיר"

בנימין נתניהו, איילת שקד ונפתלי בנט
בנימין נתניהו, איילת שקד ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

בחודש שעבר, יו"ר הימין החדש נפתלי בנט התייחס לאיחוד עם מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, והצהיר כי "ימינה אינה בלוק טכני. סיעה מאוחדת לפני ואחרי הבחירות". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

בהמשך דבריו כתב בנט: "גאה להנהיג תנועה שמחברת את כל הימין האידיאולוגי וכל גווני הציונות הדתית".

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בזמן שיורים על תושבי הדרום טילים - נתניהו סוחר בתיק הביטחון כדי להכניס את יורשי כהנא לכנסת, ועושה הכל כדי להרכיב לעצמו ממשלת חסינות".

כאמור, זמן קצר לפני סגירת הרשימות לבחירות לכנסת ה-23, סיכמו יו"ר הימין החדש בנט ויו"ר הבית היהודי פרץ על ריצה משותפת, מה שאומר ששר החינוך ביטל את ההסכם שחתם עם עוצמה יהודית. ראש הממשלה הגיב לאיחוד ומסר: "רפי פרץ גילה מנהיגות ועשה את המעשה הנכון".