נתניהו: "נזכה לגיבוי אמריקני לסיפוח; הליך המיפוי בעיצומו"

רה"מ אמר בכנס של הליכוד במעלה אדומים כי גם אם הפלסטינים לא יקבלו את מתווה תוכנית טראמפ, ארה"ב תגבה את ישראל על החלק החוק בגדה המערבית. "אנחנו נוביל את זה והנשיא טראמפ ילך על זה"

זמן צפייה: 00:43

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) בכנס של מפלגת הליכוד במעלה אדומים, כי ישראל וארה"ב עובדות במשותף על מיפוי השטח שיסופח למדינת ישראל בהתאם לתוכנית השלום של טראמפ.

"בין אם הפלסטינים יעמדו בדרישות התוכנית או לא, ישראל תזכה לגיבוי אמריקני על החלת החוק הישראלי בבקעת הירדן ובצפון ים המלח ועל כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון, כולם בלי יוצא מן הכלל", אמר נתניהו. "אנחנו בעיצומו של תהליך המיפוי בשטח שעל פי תוכנית טראמפ יהיה חלק ממדינת ישראל. זה הרבה שטח. אנחנו נוביל את זה והנשיא טראמפ ילך על זה, אני סומך עליו לגמרי ואני סומך עליי לגמרי".

עוד בחדשות 13:

יאיר גולן: הימין אחראי לגל הטרור; דיבורי הסיפוח הלהיטו השטח

האיחוד האירופי מאיים: "אם ישראל תבצע סיפוח – נגיב למהלך"

קושנר: מקווה שישראל תחכה עם הסיפוח עד לאחר הבחירות

בנימין נתניהו באירוע של הליכוד במעלה אדומים
בנימין נתניהו באירוע של הליכוד במעלה אדומים | צילום: פייסבוק

מוקדם יותר השבוע שלחו 107 חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית בארצות הברית מכתב לנשיא דונלד טראמפ ובו הביעו את התנגדותם החריפה לעסקת השלום שהציע. "מדובר בתכנית שמכינה את הדרך לכיבוש כולל של הגדה המערבית ותשאיר את הפלסטינים ללא מדינה. התוכנית שלך תפגע בישראלים ובפלסטינים, ותדחוף אותם לעבר קונפליקטים נוספים. אין לה את התמיכה שלנו", כך נכתב באיגרת. במקביל, בעמאן בירת ירדן נערכו הפגנות נגד עסקת השלום. מדובר ביום שישי השני ברציפות בו נערכות ההפגנות במדינה.

"העסקה האולטימטיבית שהצוות שלך ניסח במשך שלוש שנים לא מהווה ניסיון אמיתי להביא שלום מתמשך בין הצדדים בקונפליקט. לכל היותר, הצעתך סוללת את הדרך לכיבוש מתמשך של הגדה המערבית", כך לשון המכתב. "היא מעודדת סיפוח חד צצדי של התנחלויות וגם של בקעת הירדן. בזמן שהצעתך משתמשת במונחים של מעמד מדינתי לפלסטינים, היא מספקת להם הרבה פחות ממדינה ממשית. אוסף של מובלעות מנותקות אחת מהשניה, מוקפות בהתנחלויות ישראליות ותשתיות של התנחלויות שסופחו ע"י ישראל, ועדיין תחת שליטה ישראלית - לא מהוות מדינה. הצעתך מנסה להפוך את פיתרון שתי מדינות אמיתי ללא אפשרי".

האיחוד האירופי ובקעת הירדן
האיחוד האירופי ובקעת הירדן | צילום: רויטרס, SHUTTERSTOCK

כמה ימים קודם לכן, אמר שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, כי באיחוד "מודאגים במיוחד מהצהרות ישראל על סיפוח חלקים בגדה המערבית", והוסיף כי "יישום הצעדים לא יעבור ללא תגובה".

כמו כן, הוא התייחס לתוכנית השלום של טראמפ ואמר ש"בעיות לא פתורות חייבות להיפתר דרך משא ומתן בין שני הצדדים", וגם ביקר את התוכנית ואמר שהיא חורגת מההסכמים הבין-לאומיים הקבועים".