נתניהו וגנץ נפגשו בירושלים: "חלה התקדמות במגעים"

המנהיגים נועדו בשעות אחר הצהריים, תוך שמירה על הנחיות הריחוק בשל הבידוד של רה"מ. מקורבים לשני הצדדים מסרו כי הפגישה התנהלה באווירה טובה, ושיש סיכוי גבוה לחתימה על הסכם קואליציוני

זמן צפייה: 02:07

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן גני גנץ נפגשו הערב (שישי) במעון רה"מ בבלפור, במסגרת המגעים להקמת ממשלת חירום. בתום הפגישה נמסר כי חלה התקדמות במגעים. מקורבים לשני הצדדים מסרו כי הפגישה התנהלה באווירה טובה.

השניים נפגשו תוך שמירה על הנחיות הריחוק, בשל הבידוד שבו מצוי נתניהו. עדיין יש מחלוקת בסוגיית סיפוח, אבל יש אופטימיות גדולה באשר לסיכוי להביא להסכם קואליציוני שייחתם במוצאי שבת. יש לכך חשיבות מבחינת לוחות הזמנים בשל הפסח - צריך להעביר עוד לפחות שני חוקים שיאבטחו את ההסכם.

בליכוד דרשו תחילה לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, כך שבלוק הימין יוכל להטיל וטו על מועמדים לבית המשפט העליון. בפגישה עם גנץ שאירעה היום סימן נתניהו שהוא מוכן לרדת מהדרישה הזו.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום התייחס גנץ למגעים לקראת הקמת ממשלת חירום, והצהיר: "הגענו להסכמות ברוב הנושאים שיבטיחו בראש ובראשונה את שמירת החוק ושלטון החוק. רוב הדברים הבשילו לכדי סיכום, ואני יכול להבטיח לכם שלא יהיה אדם אחד במדינה שלא ירגיש את השינוי לאחר שניכנס לממשלה. יחד עם זאת, ישנם מספר נושאים מהותיים וקריטיים שנמצאים בדיונים". את הדברים כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"לנוכח גודל השעה, ברור לכולנו שאין אלטרנטיבה אחרת לאף אחד מהצדדים ולמדינת ישראל דרושה ממשלה. כולם מבינים שרק ממשלת חירום לאומית תציל את ישראל ותוציא אותה מהבוץ הכלכלי שמחכה לכולנו אחרי שנתגבר בכוחות מאוחדים על נגיף הקורונה".

מהמגעים בין הליכוד לכחול לבן לממשלת אחדות, עולה כי כחול לבן תקבל את תיק החינוך במהלך כהונת נתניהו, וכי תיק החוץ יישאר בליכוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להציע את משרד החוץ ליולי אדלשטיין, במקום תפקיד יו"ר הכנסת - אליו הוא מייעד את יריב לוין. עוד מסתמן כי גבי אשכנזי יהיה שר החינוך בשנה וחצי הראשונות, וכשתפקיד ראש הממשלה יעבור לבני גנץ, אשכנזי ייכנס במקומו למשרד הביטחון. המועמד המוסכם למשרד המשפטים הוא אבי ניסנקורן, והמועמד הבולט למשרד התקשורת הוא יועז הנדל. את המשרד לביטחון פנים צפויה לאייש מירי רגב. למרות הביקורת על התנהלותו, יעקב ליצמן צפוי להישאר שר הבריאות.