מסתמן: כחול לבן תקבל את תיק החינוך, החוץ יישאר בליכוד

מהמגעים המתקדמים בין המפלגות, עולה כי גבי אשכנזי יהיה שר החינוך בשנה וחצי האחרונות, ואחר כך ייכנס למשרד הביטחון במקומו של גנץ - שיהפוך לרה"מ. יולי אדלשטיין צפוי להיות שר החוץ

זמן צפייה: 01:18

אחדות בצל הקורונה: מהמגעים בין הליכוד לכחול לבן לממשלת אחדות, עולה היום (חמישי) כי כחול לבן תקבל את תיק החינוך במהלך כהונת נתניהו, וכי תיק החוץ יישאר בליכוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להציע את משרד החוץ ליולי אדלשטיין, במקום תפקיד יו"ר הכנסת - אליו הוא מייעד את יריב לוין. עוד מסתמן כי גבי אשכנזי יהיה שר החינוך בשנה וחצי הראשונות, וכשתפקיד ראש הממשלה יעבור לבני גנץ, אשכנזי ייכנס במקומו למשרד הביטחון. המועמד המוסכם למשרד המשפטים הוא אבי ניסנקורן, והמועמד הבולט למשרד התקשורת הוא יועז הנדל. את המשרד לביטחון פנים צפויה לאייש מירי רגב. למרות הביקורת על התנהלותו, יעקב ליצמן צפוי להישאר שר הבריאות.

מוקדם יותר היום התייחס חבר הכנסת חילי טרופר מכחול לבן למגעים לאחדות ולשיחות שנעשו במהלך הלילה בין הצדיים. "אכן הייתה התקדמות", סיפר, "יש עוד כמה דברים שאנחנו מקווים לסגור ממש בקרוב". לטענתו, הוא לא תמיד מעורב בכל מה שקורה במשא ומתן, אולם "גם במה שאני כן מעורב - אני מעדיף שייסגר בחדר". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלף חיילים ושוטרים: אוגדה 98 תקבל אחריות על ההסגר בבני ברק

הערכה: 38% מתושבי בני ברק נדבקו בקורונה – כ-75 אלף בני אדם

המחוזי דן במידע על כוונת ברלנד לברוח: ישוחרר למעצר בית?

בני גנץ, בנימין נתניהו
בני גנץ, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, shutterstock

לדבריו, בשום רגע במהלך המשא ומתן הצדדים לא הרגישו שהמצב "על סף פיצוץ", לדבריו, "אבל כן היו רגעים יותר טובים או פחות טובים - וככה זה במשא ומתן. אני מרגיש שאנחנו קרובים לסגירה ואני מקווה שאני לא טועה".

בהמשך הכחיש טרופר כי מפלגתו יזמה את הסעיף שנחשף אמש בחדשות 13, לפיו יוקם מעון נוסף עבור יו"ר המפלגה בני גנץ. "מבחינתנו אין דבר כזה. זה לא רלוונטי בכלל. גנץ ימשיך לגור בבית שבו הוא גר הרבה שנים, בית צנוע בראש העין. הוא לא צריך מעון נוסף".

כאמור, אמש פורסם בחדשות 13 כי לפי טיוטת ההסכם המתגבש לממשלת אחדות בין נתניהו לגנץ, יוקם מעון נוסף, "בלפור ב'", שבו יגור כל אחד מהמנהיגים כשהשני מכהן כראש הממשלה. על פי ההבנות, השניים יזכו למעמד זהה לאורך כל תקופת ממשלת האחדות, וכן לתנאים שווים: מבחינת הלשכה, היועצים, נוהלי האבטחה - וכן הזכאות למעון בבירה.

בתקופה הראשונה נתניהו אמור להיות בבלפור, ועבור גנץ יוקצה מעון בבירה - אם ירצה בכך. בתקופה השנייה, גנץ אמור לעבור לבלפור ולנתניהו יוקצה מעון רה"מ בבירה. לטענת אנשיו של גנץ, במהלך תקופת כהונתו כמשנה לראש הממשלה, הוא מתכוון לוותר על השהות במעון החדש שיוקם.