נתניהו: "לילה של ניצחון ענק – הישג אדיר כנגד כל הסיכויים"

לאחר פרסום המדגמים, יו"ר הליכוד עלה לנאם במטה מפלגתו והבהיר כי יהיה "רה"מ של כל אזרחי ישראל". "הגיע הזמן להפסיק את סבבי הבחירות, הגיעה העת לפיוס". תומכיו קראו: "מנדלבליט הביתה"

זמן צפייה: 20:32

בחירות 2020: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה (שלישי) לתוצאות המדגמים במטה המפלגה בגני התערוכה בתל אביב וציין כי זהו "ניצחון מתוק וגדול יותר מהניצחון בשנת 96', כי הוא היה נגד כל הסיכויים - הם כבר הספידו אותנו. אמרו לנו ש'תם עידן נתניהו' – אבל הצלחנו להפוך את הלימון ללימונדה". בעלייתו לנאום תומכיו קראו: "ביבי מלך ישראל", "מנדלבליט הבית" ו"כחול לבן זו חנייה".

נתניהו הבהיר כי הוא "מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל". לדבריו, "עברנו כמה מערכות בחירות קשות והגיע הזמן להפסיק את סבבי הבחירות ולהקים ממשלה בישראל. הגיע הזמן לאחות את הקרעים, הגיעה עת פיוס. שוחחתי מוקדם יותר עם כל ראשי הסיעות במחנה הימין, השותפות הטבעיות שלנו. אחרי שקצת נישן, נתכנס מחר כדי להתחיל להקים בהקדם ממשלה חזקה ויציבה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מדגם חדשות 13 המעודכן: כחול לבן התחזקה; גוש הימין נחלש במנדט

גנץ: "אני שותף לתחושת האכזבה – זו לא התוצאה שרצינו"

אחרי תוצאות המדגם: פרקליטי נתניהו צפויים לבקש דחייה במשפטו

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

"ראינו את כל שבטי ישראל חוזרים לליכוד, את אחינו ואחיותינו בני העדה האתיופית ואת אחינו ואחיותינו יוצאי חבר העמים", המשיך נתניהו. "הם ראו ששינינו את מעמדה של ישראל בעולם ושהפכנו את ישראל למקום שטוב לחיות בו".

נתניהו הבטיח כי בהמשך כהונותו הוא יפעל להחלת ריבונות על בקעת הירדן, ביהודה ושומרון, חיסול האיום האיראני וכינון יחסי שלום עם מדינות ערביות ומוסלמיות. כמו כן הוא הבטיח כי יביא רפורמות בכלכלה להפחתת יוקר המחייה. "כשאני אומר שאנחנו נשיג הסכמי שלום עם מדינות נוספות אני לא מדבר בעלמא", הסביר.

בנימין נתניהו ושרה נתניהו
בנימין נתניהו ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

על פי תוצאות מדגם חדשות 13 המעודכן, כחול לבן התחזקה הלילה (שלישי) ועומדת על 34, כאשר גוש השמאל-מרכז עומד על 55 מנדטים, בעוד גוש הימין נחלש וקיבל 59 מושבים. הליכוד שמרה על כוחה וקיבל 37 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 14, לאחר מכן ש"ס עם תשעה. מפלגת העבודה-גשר-מרצ התחזקה במנדט נוסף ועומדת על שבעה, כמו גם יהדות התורה. ישראל ביתנו נחלשה בשני מנדטים וקיבלה שישה, וכך גם מפלגת ימינה.

לאחר פרסום תוצאות המדגם, ממפלגת הליכוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם כל ראשי מפלגות המחנה הלאומי וסיכמו להקים ממשלה לאומית חזקה לישראל בהקדם". שר החוץ ישראל כץ התייחס לתוצאות המדגם וכתב בחשבון הטוויטר: "הישג ענק לליכוד והבעת אמון עצומה בראש הממשלה. יש כאן הכרעה ברורה - נתניהו ניצח, כחול לבן הפסידו, גנץ צריך להרים טלפון ולאחל לראש הממשלה בהצלחה". בתוך כך, נתניהו התקשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי וליו"ר ימינה נפתלי בנט ובירך אותם על התוצאות.

השרה מירי רגב גם התייחסה לתוצאות המדגמים ואמרה כי "יש כאן ניצחון ענק לליכוד ותבוסה לשמאל הישראלי. גנץ צריך להתקשר לראש הממשלה, להודות בתבוסה שלהם ולהפסיק עם התחכום". ח"כ ניר ברקת התראיין לחדשות 13 ואמר כי "העם אמר את דברו. אין ספק שנתניהו זכה לאמון אישי. יש לנו אתגרים לאומיים אדירים, שנה היינו בקיפאון, ואני תקווה שכולם היום ישנסו מותניים ויעזרו לראש הממשלהלהרכיב ממשלה יציבה".