"עובדים עם הרגליים": קמפיין השטח של הליכוד שהוציא את הבוחרים

הניצחון הגדול של מפלגת השלטון הגיע בעיקר הודות לשיעור ההצבעה הגבוה במעוזי המפלגה. בסיבוב הזה הפעילים התמקדו בעיקר בשכנוע מדלת לדלת, כשרה"מ בעצמו התמקד ביחס בן אישי

זמן צפייה: 07:35

בחירות 2020: הניצחון של הליכוד אתמול (שני) הגיע בעיקר הודות לשיעור ההצבעה הגבוה במעוזים של המפלגה. בחצות הלילה כשהתחילו לשיר את השיר "שבחי ירושלים" באולם "אקספו" שבגני התערוכה, היה נדמה שהפעילים חוגגים יותר מניצחון רגיל.

עקצוצים מקדימים לניצחון הזה אפשר היה לחוש כבר בצהריים בבת ים. אולי זו השמש שהאירה וליוותה בחמימות את היום ואולי זו התכונה שהורגשה ברחובות. בסניף הליכוד שבעיר רוב העבודה כבר נעשתה בשבועות האחרונים בשיטה הישנה, רשימות, ניירות, עטים וטלפון. מיפוי של מצביעי הליכוד בעיר ושכנוע אישי – במפלגה כינו את המבצע הזה "ליכודלת". יו"ר הסניף, אליעזר סיילס, אמר כי "התחלנו לפני שבועיים במבצע בו עברנו מדלת לדלת ושלחנו צוותים של אנשים".

לכתבות נוספות בנושא:

הליכוד: נתניהו נפגש עם ראשי הימין – סוכם שיפעלו להקמת ממשלה

כמה קולות קיבל פרץ בשדרות – והאם ליברמן ניצח ביישוב מגוריו?

ישראל בחרה: אלו 120 הח"כים שירכיבו את הכנסת ה-23

חגיגות במטה הליכוד
חגיגות במטה הליכוד | צילום: חדשות 13

ישראל כהן, פעיל ליכוד, אמר כי "הפעם הליכוד כיוון לשטח. פעם קודמת ההתמקדות הייתה יותר ב'ניו מדיה'. הפעם אנחנו עובדים הרבה יותר ברגליים". הפעילים קיבלו דוגמה אישית מראש המפלגה שגם הוא למד את הלקח. ראש הממשלה נתניהו חרש בעצמו את השטח. אמנם מדובר בביקורים מהונדסים היטב ומשודרים בשידור חי בפייסבוק, אבל היחס הבין-אישי עשה את שלו עד לאחרון המצביעים.

בערב השטח כבר רתח. שרים וחברי כנסת הצטרפו להמרצות. שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי "השטח חי, אנשים מבינים הפעם זאת מלחמה על הבית". לקראת שידורי המדגמים עוד היה רגוע בגני התערוכה. בתוך זמן קצר האולם התמלא, הדגלים הונפו, הפעילים זרמו ותחושת החירום התחלפה בגאווה.