הליכוד: נתניהו נפגש עם ראשי הימין – סוכם שיפעלו להקמת ממשלה

מנהיגי המחנה הלאומי שוחחו והסכימו "להמשיך לפעול יחד כגוש אחד". מהליכוד נמסר כי "לא נפסול כניסה לממשלה של מפלגות המכירות במדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית"

זמן צפייה: 02:58

בחירות 2020: ראש הממשלה נתניהו כינס היום (שלישי) ישיבה עם ראשי גוש הימין, במטרה לדון במאמצים להקמת ממשלה. בסיום הישיבה נמסר מהליכוד כי "בפגישה סוכם שימשיכו לפעול יחד כגוש אחד בראשות ראש הממשלה נתניהו, במטרה להקים מהר ככל הניתן ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל. עוד סוכם כי לא פוסלים כניסה לממשלה של מפלגות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. העם אמר את דברו - רוצים ממשלה לאומית בראשות נתניהו".

לפני כניסתו לישיבה אמר שר הבריאות יעקב ליצמן כי זהו "הישג גדול לראש הממשלה. סך הכל במצב שנהיה זה גם הישג ליהדות התורה ולשר דרעי", ליצמן הוסיף: "בעזרת השם אנחנו נמשיך להיות בלוק נשתף פעולה ביחד, ונהיה עוד יותר חזק". לשאלה אם יישב בממשלה עם אביגדור ליברמן, ענה "מי זה ליברמן?" והצהיר: "לא נשב עם יאיר לפיד בממשלה".

שר הפנים אריה דרעי התייחס לסוגיית הרכבת הממשלה ואמר כי "זאת לא תהיה ממשלה צרה אלא ממשלת ימין רחבה", ובכך רמז לדיווחים על חברי גוש השמאל-מרכז שקיבלו פניות להצטרף לממשלה.

עוד בחדשות 13:

הנדל: לא יפנו אליי – הם יודעים למה; ינקלביץ': הכול שמועות

עודה תקף את כחול לבן: "הקמפיין שלהם היה גזעני – הם נכשלו"

מפתיחת הקלפיות – ועד ספירת הקולות • כל העדכונים

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום התייחסו חברי הכנסת עומר ינקלביץ' ויועז הנדל מכחול לבן לדיווחים על פניות שבוצעו אליהם מטעם הליכוד לטובת "עריקה" לגוש הימין. ינקלביץ' כתבה בחשבון הטוויטר שלה "הכול שמועות. לא יקרה". הנדל כתב: "לכבוד רב סרן שמועתי, באשר הוא שם. לא פנו אלינו, לא יפנו אלינו, הם יודעים למה".

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס גם הוא לעדכון תוצאות האמת בפתח ביתו ואמר כי "תוצאות הבחירות הולכות ומתבררות אט אט. לנתניהו אין רוב של 61 להרכיב ממשלה. אנו נבחן את דרכנו. אנו מכבדים את הודעת הבוחר. היינו מחויבים, נותרנו מחויבים ונהיה מחויבים לגורל מדינת ישראל".

בני גנץ יוצא מביתו ביום שאחרי תוצאות הבחירות
בני גנץ יוצא מביתו ביום שאחרי תוצאות הבחירות | צילום: חדשות 13

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לתוצאות המסתמנות ואמר: "כפי שהתחייבנו לבוחר - אנו מתכוונים להכריע לכאן או לכאן כדי להימנע מבחירות רביעיות. למעשה, אין גוש ימין - יש גוש חרדי-משיחי. הימין היחיד זה ישראל ביתנו".

מוקדם יותר הבוקר דובר הליכוד, יונתן אוריך, התייחס בריאיון לחדשות 13 לתוצאות המסתמנות ואמר כי מדובר ב"ניצחון ענק של רה"מ נתניהו. תהיה ממשלה, זה עניין של כמה ימים אני מקווה, שתישען על קולות של מי שנמצאים בצד השני עכשיו. דיברנו עם בין ארבעה לשישה כאלה. אני אופטימי, חושב שזה יגמר בימים הקרובים".