גנץ שוחח עם ריבלין: "ייתכן שאבקש להאריך את המנדט אחרי פסח"

יו"ר כחול לבן התקשר לנשיא המדינה ועדכן אותו במאמצים להקמת ממשלת חירום. עוד ציין כי להערכתו ייתכן שיזדקק להארכה של מועד פקיעת המנדט להרכבת ממשלה. ריבלין השיב כי ישקול את העניין

זמן צפייה: 02:38

יו"ר כחול לבן בני גנץ התקשר היום (ראשון) לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ועדכן אותו אודות המאמצים להקמת ממשלת חירום. גנץ עדכן את הנשיא כי להערכתו ייתכן שיצטרך לבקש ממנו לאחר חג הפסח להאריך את המנדט שניתן לו להרכבת ממשלה, שתוקפו צפוי לפוג ב-13 באפריל בחצות.

נשיא המדינה השיב כי הוא ישקול את הדברים מול הנסיבות שיוצגו לו בבוא העת, לקראת תום המנדט.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ויור כחול לבן בני גנץ מיישמים את הוראות משרד הבריאות
נשיא המדינה ראובן ריבלין ויור כחול לבן בני גנץ מיישמים את הוראות משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

ביום שישי נפגשו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ במעון רה"מ בבלפור, במסגרת המגעים להקמת ממשלת חירום. בתום הפגישה נמסר כי חלה התקדמות במגעים. מקורבים לשני הצדדים מסרו כי הפגישה התנהלה באווירה טובה.

אמש הודיע יו"ר העבודה עמיר פרץ ליו"ר מרצ ניצן הורוביץ על סיום איחוד מפלגת העבודה ומרצ. מפלגת העבודה העבירה בקשה לוועדה המסדרת לצורך פירוק הסיעה המשותפת בכנסת ה-23.

ניצן הורוביץ ועמיר פרץ
ניצן הורוביץ ועמיר פרץ | צילום: חדשות 13

ח"כ תמר זנדברג התייחסה לפירוק הסיעה: "עמיר פרץ סיים קריירה פוליטית מכובדת כאופורטוניסט ונוכל, ויירשם ככזה בספרי ההיסטוריה. פרץ רימה את הבוחרים, רימה את מרצ ורכב על גבי השמאל הישראלי לעבר ג'וב עלוב בממשלה בזויה".

זנדברג הוסיפה: "מרצ תמשיך להיאבק בשחיתות, הגזענות והסיפוח כמו שתמיד נלחמה ותמשיך לשרת את בוחריה כפי שתמיד עשתה. אני קוראת למרב מיכאלי להצטרף אלינו ולהוביל יחד איתנו את השמאל האידאולוגי בכנסת".

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני אמר: "כדאי שחברינו במרצ ילמדו צניעות ויכירו תודה על כך שמפלגת העבודה הצילה אותם מאובדן פוליטי. כבר מעל לשבועיים שאנשי מרצ מכפישים בתקשורת את מפלגת העבודה והעומד בראשה. עד היום גילה פרץ איפוק לחוסר הקולגיאליות ולהכפשת המבישות שאין להן מקום בשום איחוד. בלי כל קשר לשאלת ממשלת האחדות, לא מקובלת עלינו שותפות חד צדדית. את המו"מ מקיים עמיר פרץ מול בני גנץ וכחול לבן בלבד, ולא מול הליכוד".