נתניהו התקשר לגנץ: "סיכמו להמשיך את ההידברות בצאת החג"

בהודעה שהוציאו שתי המפלגות נמסר כי ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן שוחחו על הצורך בממשלת חירום לאומית, וסיכמו להמשיך את הדיונים ביניהם. זאת, לאחר האשמות הדדיות בדבר האחריות להקפאת המו"מ

זמן צפייה: 00:28

ראש הממשלה נתניהו התקשר היום (רביעי) ליו"ר כחול לבן בני גנץ - כך נמסר בהודעה משותפת של הליכוד וכחול לבן. על פי ההודעה, השניים דיברו על הצורך בממשלת חירום לאומית לטובת עם ישראל בעת הזו. עוד נמסר כי הם סיכמו להמשיך את ההידברות בינהם בצאת החג.

מוקדם יותר היום התייחס גנץ למו"מ עם הליכוד לממשלת אחדות, ואמר כי "הודענו לליכוד שאנו חפצים בהקמת ממשלת חירום לאומית - אבל לא בכל מחיר. לעולם לא נאפשר לפגוע בשלטון החוק והדמוקרטיה".

עוד בחדשות 13:

גנץ: ממשלה – לא בכל מחיר; הליכוד: חזרת בך מהסיכום על ריבונות

פיצוץ במגעים לאחדות סביב סוגיית מינוי שופטים – המו"מ הופסק

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

עוד טען גנץ כי נתניהו חזר בו מההסכמות לגבי הוועדה לבחירת שופטים, וכי בשל כך הוא אחראי להקפאת המו"מ. "המשא ומתן ביננו לבין הליכוד להקמת ממשלת חירום לאומית כמעט והושלם בהצלחה השבוע. אף צד לא קיבל את כל דרישותיו, גם לא אנחנו. אבל כל צד קיבל את הדברים ההכרחיים עבורו בכדי שנוכל לשרת את אזרחי ישראל נאמנה בתקופה שלפנינו", אמר יו"ר כחול לבן.

"היינו קרובים מאוד לברך על המוגמר, ואז הגיעו נתניהו ואנשיו עם דרישה לפגוע בעבודה התקינה של הוועדה לבחירת שופטים בניגוד למה שכבר סוכם", הוסיף גנץ. "איחוד כוחות בשעת משבר הוא חשוב – אבל דווקא בשעות כאלו, שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק למען עתיד ישראל, חשובה וקריטית.

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בליכוד ענו לגנץ, ומסרו כי "כחול לבן חזרה בה מההסכמה על קידום החלת הריבונות. ברגע שתחזור להסכמות המקוריות ניתן יהיה להשלים את ההסכם ולהקים ממשלת אחדות. ספינים תקשורתיים כוזבים של כחול לבן אינם מקרבים את האחדות אלא מרחיקים אותה".

בהמשך, התייחס נתניהו בריאיון לדידי הררי ב-103FM ואמר כי "השותפים שלנו מתקשים לקבל את ההבנות שהושגו, בניגוד למה שהם אומרים. לא אכנס למשחק האשמות. אני נחוש להגיע לממשלת אחדות, לא ויתרתי על כך".