פיצוץ במגעים לאחדות סביב סוגיית מינוי שופטים - המו"מ הופסק

לאחר שהמפלגות הגיעו להבנות בכל הנושאים, כחול לבן מסרה כי "בליכוד ביקשו לדון מחדש באופן פעולתה של הוועדה לבחירת שופטים - לא נאפשר שום שינוי בתפקודה ופגיעה בדמוקרטיה"

זמן צפייה: 02:13

לאחר שהליכוד וכחול לבן הגיעו להבנות במסגרת המגעים להקמת ממשלת אחדות, כחול לבן מסרה הערב (שני) כי "בליכוד ביקשו לדון מחדש באופן פעולתה של הוועדה לבחירת שופטים. בעקבות זאת הופסק המשא ומתן. לא נאפשר שום שינוי בתפקוד הוועדה לבחירות שופטים ופגיעה בדמוקרטיה".

פיצוץ המגעים מגיע לאחר שמוקדם יותר היום, גורמים במשא ומתן אמרו כי בין הצדדים "הושגו הבנות בכל הנושאים", וכי "העבודה כעת על ניסוחים בלבד. יש ‏סיכוי גבוה להודעה על חתימת הסכם קואלציוני עוד הערב".

עוד בחדשות 13:

בדרך לאחדות: "הושגו הבנות – סיכוי גבוה להודעה על חתימה הערב"

כחול לבן והעבודה הודיעו על שיתוף פעולה: "מתוך כוונה לאיחוד"

גנץ שוחח עם ריבלין: "ייתכן שאבקש להאריך את המנדט אחרי פסח"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מההסכם המתגבש עולה כי כל החלטה על סיפוח תחוייב באישור ממשלה וקבינט - מה שאומר שתהיה התחייבויות כתובה לפיה לא ניתן יהיה לעקוף את הממשלה באמצעות חקיקה פרטית בכנסת - שם לסיפוח יש רוב מוצק.

"הכניעה של גנץ בנושא הסיפוח היא החמורה מכולם", כתב יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בחשבון הטוויטר שלו, "משמעותה - חיסול כל סיכוי לשלום ויסודה של מדינת אפרטהייד עם אזרחים יהודים ונתינים פלסטינים".

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, שתי המפלגות יצאו בהודעה משותפת לפיה שני ראשי המפלגות נפגשו הבוקר במטרה להגיע להבנות על הקמת ממשלת חירום לאומית. בהמשך, הוציאו הודעה נוספת שבה נכתב: "נדגיש כי המשא ומתן בעיצומו וברוח חיובית במטרה להקים ממשלת חירום לאומית מהר ככל הניתן".

מעט מאוחר יותר, יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר העבודה עמיר פרץ הודיעו על דיאלוג בין המפלגות להסדרת שיתוף פעולה בין הסיעות ובין המפלגות, "מתוך כוונה לאיחוד בין הסיעות". בהודעה נכתב כי "בהמשך, יוקמו צוותים שיעבדו על שיתוף פעולה פוליטי והיערכות לקראת מערכות בחירות בעתיד. ח"כ ניסנקורן וח"כ שמולי יפעלו לקידום נושאים אלה".