השר יואב גלנט: "אתמוך בנתניהו בפריימריז לראשות המפלגה"

שר העלייה והקליטה התייחס בריאיון לתוכנית "שישי עם אילה חסון" לכתבי האישום נגד ראש הממשלה ואמר כי עליו להישאר בתפקידו כל עוד לא הוכרע הדין בעניינו: "יציבות השלטון חשובה מכל דבר אחר"

זמן צפייה: 05:49

שר העלייה והקליטה יואב גלנט (הליכוד) התראיין אתמול (שישי) לתוכנית "שישי עם אילה חסון" על הסוגיות הפוליטיות והמשפטיות. השר נשאל האם ראוי שראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך בתפקידו למרות כתבי האישום נגדו וענה כי "מדינת ישראל היא מדינת חוק, את הכרעת הדין מקבלים בבית המשפט. כל אדם הוא זכאי כל עוד לא הוחלט שהוא אשם, כולל ראש ממשלה עתיר זכויות כמו נתניהו".

כמו כן, אמר כי "המחוקק קבע שיציבות השלטון חשובה יותר מכל דבר אחר אלא אם מגיעים להכרעת דין, החוק לא נקבע עבור נתניהו"

לכתבות נוספות בנושא:

הערכה: מנדלבליט יטען שאין מניעה משפטית לנתניהו להרכיב ממשלה

גדעון סער: "קיבלתי אלפי תגובות חיוביות ותמיכה מחברי הליכוד"

גם אם יובס בפריימריז: סער יכול לחרוץ את גורל נתניהו • פרשנות

יואב גלנט, שר העלייה והקליטה בריאיון ל''שישי עם אילה חסון''
יואב גלנט, שר העלייה והקליטה בריאיון ל''שישי עם אילה חסון'' | צילום: חדשות 13

גלנט התייחס לתפקודו של נתניהו: "אני מכיר אותו שנים רבות. בדיונים הביטחוניים והאחרים שאני משתתף בהם, הוא ממוקד, עירני וחד מאוד. יש לו את כל הזמן שבעולם. אני סומך לחלוטין על שיפוטו ועל שיקול הדעת שלו".

גלנט התייחס לפריימיריז הקרובים לראשות מפלגת הליכוד, בהם יתמודד נתניהו נגד ח"כ גדעון סער והצהיר כי יתמוך בראש הממשלה: "אתמוך בו כי הוא האיש הנכון להוביל את מדינת ישראל, בענייני אסטרטגיה, מדיניות חוץ, ביטחון וכלכלה. הוא יביא את גוש הימין ואת הליכוד לניצחון".

גלנט תקף את ראשי מפלגת כחול לבן על התנגדותם לברית ההגנה עם ארצות הברית: "זה שיפוט שגוי במקרה הטוב, במקרה הרע זה ציניות וחוסר אחריות משיקולים פוליטיים". גלנט אמר כי היוזמה לברית הגנה היא "דבר חשוב ביותר שיש לו השפעה על עימות אפשרי עם איראן".