גדעון סער: "קיבלתי אלפי תגובות חיוביות ותמיכה מחברי הליכוד"

בריאיון ל"המטה המרכזי" אמר סער כי "ההתקפות עליי נועדו להפחיד את כולם - שלא יאמרו את מה שהם אומרים בשיחות סגורות", וטען: "באזרחות הרווחתי הרבה יותר. חזרתי כדי לשרת את עם ישראל"

זמן צפייה: 12:31

חבר הכנסת גדעון סער התראיין אמש (שבת) לתוכנית "המטה המרכזי", והודה כי למרות התגובות הסוערות שקיבל מאז הודיע שבכוונתו להתמודד על ראשות מפלגת הליכוד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - הוא ממש לא מתחרט על הצעד שעשה. "אני שלם עם עצמי במאת האחוזים", אמר, והדגיש כי "לא קראתי לנתניהו להתפטר אלא להתמודד בפריימריז בזק. אמרתי שאם הייתי במקומו, הייתי משחרר את התנועה".

לדבריו, העובדה שנתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה למרות שקיבל את המנדט פעמיים, היא שהובילה אותו להחליט לרוץ לראשות המפלגה. "השאלה היא אם אנחנו צריכים ללכת לבחירות שלישיות ולהסתכן בהמשך המבוי הסתום והמטורף שפוגע באזרחי ישראלי. זה יעלה בכיס, בקיצוץ שירותים חברתיים ובמיסים שיעמיקו את השסעים החברתיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד: גבר בן 38 התעלל בבנו בן התשעה חודשים

פעולות החייאה בתינוק בן חודשיים שנפצע אנוש בתאונה בכביש 443

הדילמה של גנץ: האם להיות ר"מ ולהסתכן בפירוק מפלגתו? • פרשנות

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

ולמרות שלא שמענו הרבה קולות מהמפלגה שהודיעו על תמיכה בסער, הוא טוען כי דווקא קיבל "אלפי תגובות חיוביות ותמיכה אדירה מחברי הליכוד, וכן מראשי רשויות וראשי סניפים בליכוד. צריך להבין דבר אחד – ההתקפות עליי, שנועדו לעשות דה-לגיטימציה לי ולעמדות שלי, נועדו להפחיד את כולם, שלא יאמרו את מה שהם אומרים בשיחות סגורות. שאם הם ירימו ראש ויגידו את מה שהם חושבים - הם ומשפחתם יותקפו".

על הסוגייה האם נתניהו יכול לכהן כראש ממשלה תחת כתב אישום, אמר סער: "אני לא רוצה להיבנות ממצוקתו של ראש הממשלה בעניין הזה. אם נתניהו עם כתב האישום היה מצליח להרכיב ממשלה - על אף הקושי בניהול משפט במקביל לניהול מדינה, החוק מאפשר לו את זה. אם הוא יצליח ב-11 הימים הקרובים להרכיב ממשלה - כמובן שאתמוך בו".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו בסיור ביטחוני בגזרה הצפונית
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו בסיור ביטחוני בגזרה הצפונית | צילום: עומר מירוןלע''מ

"אנחנו נמצאים בסיטואציה שיש רוב בציבור לימין, יש רוב בכנסת לימין - והימין לא מצליח להרכיב ממשלה. אם נפסע בעיוורון לבחירות נוספות, אנחנו במו ידינו נעלה את השמאל לשלטון", המשיך. "הגענו למצב שתנועה גאה ומפוארת כמו הליכוד - שיש לה אותו כוח פרלמנטרי כמו כחול לבן, שיש לה גוש יותר גדול בכנסת - מתחננת לכמה חודשים בתחילת הקדנציה. זה משרת את האינטרס של הליכוד?"

על השאלה "האם נתניהו סיים את תפקידו?", השיב סער כי "נתניהו מנהיג גדול אבל התנועה, הדרך והמדינה גדולים מכל אחד מאיתנו, ונתניהו היום לא יכול להרכיב ממשלה. גם אחרי בחירות שלישיות, רביעיות וחמישיות הוא לא יוכל להרכיב ממשלה. זו המציאות הפוליטית וכל מי שמתעלם מזה טומן את ראשו בחול כמו בת יענה. אנחנו חייבים להתעורר כדי למנוע ממשלת שמאל".

גדעון סער במפגש פעילי ליכוד
גדעון סער במפגש פעילי ליכוד | צילום: חדשות 13

במשך 4.5 שנים היה סער מחוץ למערכת הפוליטית. לדבריו, את התקופה הזו העביר יחד עם משפחתו - ואף הרוויח הרבה יותר כסף מאשר הוא מרוויח כעת. מה הוביל אותו לחזור למסדרונות הכנסת? "חזרתי כדי לשרת את עם ישראל", הסביר.

לסיכום, אמר כי הוא "מקווה שתקום ממשלת אחדות - אבל אני לא רואה לזה סיכוי גבוה".