אדלשטיין לנתניהו: אם לא אקבל תפקיד בכיר - אקח איתי כמה ח"כים

לחצים שמופעלים על רה"מ וגנץ מתוך המפלגות שלהם מעכבים את החתימה על ההסכם של ממשלת אחדות. לחדשות 13 נודע כי יו"ר הכנסת שלח לנתניהו איום מרומז • כחול לבן מתכוונת למנות שר מקצועי ערבי

זמן צפייה: 06:15

אחדות בצל הקורונה: רוב ההסכם בין נתניהו לגנץ בדרך לממשלת אחדות כבר סגור, ומה שמעכב את החתימה עליו בינתיים הוא לחצים שמופעלים על השניים – מתוך המפלגות שלהם.

לחדשות 13 נודע כי יו"ר הכנדת הקודם ומספר 2 בליכוד יולי אדלשטיין שוחח עם נתניהו ואמר לו כי אם לא יחזור לתפקידו, או לחלופין יקבל תיק בכיר אחר, הוא ייקח איתו כמה ח"כם נוספים מהליכוד. אדלשטיין לא איים במפורש שיישב באופוזיציה, אך שלח איום ברור לפיו יערים קשיים בעתיד על ראש הממשלה. מלשכתו של ח"כ אדלשטיין נמסר: "לא היה ולא נברא - הדיווח אינו נכון".

המחלוקות העיקריות בין הצדדים כרגע הן על זהות יו"ר הכנסת הבא, כאשר כחול לבן מסתייגת גם מהשר לוין, זהות שר המשפטים, כאשר בליכוד לא אוהבים את האפשרות שניסנקורן ימונה לתפקיד וכן סוגיית העיתוי של נושאים מדיניים כגון סיפוח.

עוד בחדשות 13:

אדלשטיין לא יהיה יו"ר הכנסת; ליצמן יישאר שר הבריאות

תמנו שטה ערקה מיש עתיד: "האינטרס הציבורי – ממשלת אחדות"

שקד: "מסירת משרדי הביטחון והמשפטים לשמאל – שעבוד אידיאולוגי"

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין
יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: אתר הכנסת

בינתיים, בניסיון לפתור את הבעיה, עלתה הצעה כי אדלשטיין יתנצל על כך שסירב למלא אחר פסיקת בג"ץ ואף ישוחח על כך עם נשיאת העליון אסתר חיות. בד בבד, בשל מספר השרים הגבוה שהיא עשויה לקבל, כחול לבן מתכוונת למנות שרים מקצועיים, בהם לפי התכנון גם שר ערבי.

מוקדם יותר הערב, התייחס ח"כ מיקי זוהר למאמצים להקמת ממשלה. "אחרי הרבה זמן שלא צייצתי עקב המשא ומתן אני מרשה לעצמי לומר כך", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "משבר הקורונה לא ייפתר בקרוב אלא אם יתחילו סגר מלא, בעיקר על מקומות מדבקים כמו בני ברק. ממשלת אחדות היא דבר חשוב אך לא בכל מחיר: לא ייתכן ש-19 חברי כנסת יקבלו 17 תיקים ושלוש ועדות. אסור לוותר על אף אחד מהגוש הימין".

בני גנץ ועמיר פרץ | צילום: חדשות 13

אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי יו"ר העבודה עמיר פרץ צפוי להצטרף לממשלה תחת בנימין נתניהו - וככל הנראה ימונה לשר הכלכלה.חבר הכנסת איציק שמולי צפוי להצטרף יחד איתו, ולהתמנות לשר הרווחה או לסגן שר במשרד הרווחה.

בתוך כך, מפלגת מרצ הציעה למרב מיכאלי להצטרף לשורותיה, במידה שפרץ ושמולי ייכנסו לממשלה. מיכאלי אמרה הערב למקורביה: "אני חברת מפלגת העבודה".