אדלשטיין לא יהיה יו"ר הכנסת; ליצמן יישאר שר הבריאות

נתניהו וגנץ סיכמו שחוסן לישראל תקבל בין היתר את תיקי החוץ, והמשפטים. הליכוד וגוש הימין יקבלו את האוצר, החינוך, והפנים. מסתמן: גנץ יהיה שר הביטחון בשנה וחצי הראשונות • פרסום ראשון

זמן צפייה: 07:24

אחדות בימי קורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר חוסן לישראל בני גנץ הסכימו שאדלשטיין לא יהיה יו"ר הכנסת, כך פורסם היום (ראשון) לראשונה בחדשות 13. מסתמן כי יו"ר הכנסת יהיה יריב לוין. עוד הוחלט כי חוסן לישראל בראשות בני גנץ תקבל את תיקי הביטחון, חוץ, משפטים, כלכלה, תקשורת, חקלאות, תרבות, עבודה ורווחה, עלייה וקליטה, תיירות, מיעוטים, תפוצות, מדע וחלל, אסטרטגיה ושיוויון חברתי.

מסתמן כי גנץ יכהן כשר הביטחון בשנה וחצי הראשונות - וכשיתמנה לראשות הממשלה יוחלף ע"י ח"כ גבי אשכנזי - שיהיה עד אז שר החוץ.

כמו כן, גנץ הסכים כי שר הבריאות הנוכחי יעקב ליצמן יישאר בתפקידו וימשיך לכהן גם בממשלה הבאה. הליכוד וגוש הימין יקבלו גם את תפקיד יו"ר הכנסת, תיקי האוצר, חינוך, פנים, תחבורה, מודיעין, הגנת הסביבה, ביטחון הפנים, אנרגיה, דתות, בריאות, בינוי ושיכון, שת"פ אזורי, הנגב והגליל ואת המשרד לענייני ירושלים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו וגנץ נפגשו: "הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות"

תמנו שטה ערקה מיש עתיד: "האינטרס הציבורי – ממשלת אחדות"

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין וח''כ בני גנץ
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין וח''כ בני גנץ | צילום: אתר הכנסת, רויטרס

אמש, נתניהו וגנץ נפגשו במטרה לדון במחלוקות במשא ומתן להקמת ממשלת חירום, פגישה שהסתיימה הבוקר. לפגישה הצטרף גם בכיר כחול לבן גבי אשכנזי.

בתום הפגישה מסרו שני הצדדים: "לפני מספר דקות הסתיימה פגישת ראש הממשלה נתניהו ויו״ר כחול לבן, רא״ל (במיל׳) ח״כ בני גנץ, שנערכה לאורך הלילה, במטרה להקים ממשלת חירום לאומית שתתמודד עם משבר הקורונה והאתגרים הנוספים שעומדים בפני מדינת ישראל. בפגישה הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות. במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם".

סוגיית תפקיד יו"ר הכנסת היוותה מחלוקת מרכזית בין הצדדים, כאשר כחול לבן דרשו שלא להאריך את כהונתו של יולי אלדשטיין - בצל תגובתו לפסיקת בג"ץ.