שטייניץ: "מתגבשות הבנות להסדרה שתקנה יציבות ושקט לטווח ארוך"

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני הבהיר בתוכנית "לפני החדשות" כי המצב ברצועה רעוע, אך אמר שלמרות זאת קיים סיכוי להסכם עם חמאס. "גם בתקופתם של ליברמן ויעלון כשרי ביטחון עבר כסף לארגון"

זמן צפייה: 09:14

שר האנרגיה יובל שטייניץ, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, התייחס היום (רביעי) למתיחות בדרום ואמר: "מתגבשת, אני מקווה, איזשהן הבנות. אני לא חושב שאנחנו עדיין שם ושאפשר לסמוך על זה, אבל נראה שיש סיכוי להגיע להסדרה שתקנה יציבות ושקט ארוך טווח לתושבי הדרום ולכול מדינת ישראל".

שטייניץ הסתייג ואמר: "אי אפשר לדעת בוודאות. המצב לא יציב. המשבר ההומניטרי והלחצים בתוך עזה גדולים מאוד. גם יש גורמים שמנסים לערער את הדבר הזה". כמו כן הוסיף כי "יש סיכוי שנגיע ליציבות בלי צורך במלחמה נוספת".

השר התייחס לכסף הקטארי שנכנס לרצועת עזה ודחה את הגינויים נגד המהלך: "זו הטעיה של הציבור. אותו כסף עובר כבר 20 שנה לרצועה כל חודש. פעם הוא עבר דרך רמאללה במקום דוחה. גם בתקופתו של ליברמן כשר ביטחון, של בוגי יעלון וגם של אהוד ברק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דיווח פלסטיני: הכסף הקטארי נכנס לרצועת עזה

לאחר כניסת הכסף הקטארי: ישראל פתחה מחדש את מרחב הדיג ברצועה

הצצה לטייסת המל"טים שאחראית על ציד הרקטות בעזה

יובל שטייניץ, שר האנרגיה מטעם מפלגת הליכוד שר האוצר לשעבר בריאיון ב''לפני החדשות''
יובל שטייניץ, שר האנרגיה מטעם מפלגת הליכוד ב''לפני החדשות'' | צילום: חדשות 13

ביום שלישי אישרה מערכת הביטחון כי ישראל הרחיבה מחדש את מרחב הדיג ברצועת עזה. הדייגים יוכלו לשוט עד למרחק של עשרה מיילים ימיים, ובצפון הרצועה עד שישה מיילים ימיים. חבר באיגוד הדייגים ברצועה אמר לעיתון "אל-קודס" הרואה אור במזרח ירושלים כי ההודעה על ההחלטה התקבלה לפנות בוקר של יום שני.

ביום שני הודיע דובר חמאס ברצועה, חאזם קאסם, כי "החל שלב חדש ביישום הבנות ההסדרה עם ישראל" - כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא". לדבריו, חבילת ההבנות כוללת בשלב זה תמיכה במשפחות העניות בעזה, וכן הסדרת סוגיות חשמל, מים, תעסוקה זמנית ותנועה במעברים. קאסם הוסיף כי המתווכים בין ישראל לחמאס העבירו לפלגים הפלסטיניים את התחייבותה של ישראל להבנות.

דייג פלסטיני בנמל בעזה
דייג פלסטיני בנמל בעזה | צילום: רויטרס

ביום ראשון הגיע סגן השגריר הקטארי, חאלד אל-חרדא, לרצועת עזה דרך מעבר ארז וקיבל את הכסף הקטארי בסכום של 25 מיליון דולר - כך לפי דיווח באתר החדשות הפלסטיני "דניא אל-וטן" מפי מקור מיוחד. לפי מספר דיווחים גם השגריר הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, נכנס לעזה דרך מעבר ארז.