"נלחמנו על החיים": הטנקיסטים חוזרים למלחמת יום הכיפורים

47 שנים עברו מאז המלחמה, אך התמונות הקשות לא עוזבות את מוחם של השריונרים שאיבדו בקרבות בגולן חברים ומפקדים. הצפייה ב"שעת נעילה", הם מספרים, קשה להם: "מי שלא היה שם - לא יכול להבין"

זמן צפייה: 15:25

47 שנים עברו ממלחמת יום הכיפורים, ועדיין - עבור הטנקיסטים מחטיבה 188, נראה כי הזמן עמד מלכת. השנים שעברו לא הקהו את הכאב על החברים שנפלו והזיכרונות הקשים מהמלחמה. הסדרה "שעת נעילה" ששודרה בכאן 11, העלתה את סיפורי הקרבות והגבורה בחזית הצפונית, והערב, השריונרים חוזרים למוצב חושנייה ברמת הגולן ומספרים את הסיפור שלהם.

"בנפח עברתי משבר", נזכר מאיר בן רייטן, שהיה רק בן 19 בזמן הקרבות. "לא יכולתי להבין את הקטע, איך הסורים עוברים את הגדר ומנסים לכבוש את המדינה. החלטתי שלא אתן לזה יד, אז נסעתי לקבל טנק חדש וצוות חדש כדי להמשיך את הלחימה". מאז ועד היום, הודה, התמונות הקשות של ימי הלחימה לא מרפות. "אלה דברים שלא נעלמים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראשי השלטון המקומי: "להשאיר בתיה"ס פתוחים גם בערים אדומות"

טרגדיה בצפון: סב שנסע לאחור דרס למוות את נכדו בן השנה וחצי

לקראת מבצע ההתחסנות: התשובות לכל השאלות על החיסון נגד קורונה

הטנקיסטים מחטיבה 188
הטנקיסטים מחטיבה 188 | צילום: חדשות 13

הטנקיסטים כיום כבר בני 70. כל אחד מהם איבד על הגולן חברים, לוחמים ומפקדים. כל אחד מהם ראה טנקים שרופים מול העיניים וחרף זאת המשיך להילחם עד להכנעה של הסורים. אולם, "שעת נעילה" המדוברת הייתה קשה מדי עבורם. "בעיניי זו סדרה הוליוודית מסחרית - ולא מעבר לזה", גילה בן רייטן. "הפסקתי לראות אותה. מי שלא היה במלחמה לא יכול להבין באיזה מצב היינו. נחלמנו על החיים".

ולא רק זה. גם הסיפור של הפנתרים השחורים שהודהד רבות בסדרה, הם טוענים, רחוק מהמציאות. "זה מרגיז אותי", טען ???, "לא היו שיחות כאלה". "מי חשב לדבר על הנושא העדתי?", הוסיף משה קהלני, שסיפר על החייל שבא ממוסררה - "ורק דיבר על בית"ר ירושלים. הייתה לנו אחווה".